۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۱۷۴
حجت الاسلام علی پناه:

علت وقوع ناهنجاری ها در جامعه دین‌گریزی و عدم رعایت احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علی‌پناه برخی از ناهنجاری ها در جامعه را به دلیل دین گریزی و عدم رعایت برخی احکام الهی دانست و گفت: دین اسلام دین اعتدال است و اگر این مقوله در جامعه رعایت شود و همه در امور زندگی خود رعایت احکام را داشته باشند، قطعا این ناهنجاری ها از جامعه رخت خواهد بست.
حجت ‌الاسلام علي پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم علی پناه،  واعظ هیئات مذهبی،  شامگاه یک شنبه ششم اردیبهشت ماه در مراسم هفتگی اجتماع عمومی مداحان اهل بیت(ع) که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد، با بیان اینکه حضرت علی(ع) از نظر معنوی و عبادی پس از پیامبر اسلام(ص) شخصیتی بی نظیر هستند، گفت: در روایات اهل سنت و تشیع به کرات برپایی هزار رکعت نماز در شبانه روز از سوی ایشان ذکر شده است که خود نشان از زهد و بندگی سراسر اخلاص آن حضرت دارد.

 

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) یک شخصیت اسلامی شناخته شده است که شخصیت جهانی دارد و بسیاری از تاریخ نویسان از کلام پیامبر اکرم(ص) گفته اند که مولا علی(ع) در رفتار و شخصیت یک معادل برای حق تعالی است.

 

 این خطیب دینی تصریح کرد: از خودگذشتگی، ایثار، ساده زیستی، صدقه پنهانی در شب هنگام و عدل از نکات بارز معنوی و صفات آن حضرت به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: مولای متقیان که در سایه ایمان، معرفت و اخلاص حضرت ختمی مرتبت پیامبر نور و رحمت زندگی کرد، فضائلی همچون معنویت، زهد، تقوا، عدالت، ایثار، بخشش،  انفاق، شجاعت، علم و عمل، تواضع و ادب، صداقت، امانتداری، مهربانی و محبت در ایشان متجلی گشت و ایشان بهترین الگو برای جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام علی پناه افزود: اگر بخواهیم به بارزترین خصوصیات مولای متقیان اشاره کنیم باید به ولایت پذیری این عصاره خلقت اشاره کرد که در عین عالم بودن در مقام تبعیت از امر پروردگار خویش، هیچ گاه دیده نشد که از دستور نبی مکرم اسلام که بر ایشان مقدمند، تخطی کنند.

 

وی اظهار داشت: شکر خدا با ظهور  و موج انقلاب اسلامی به دست مرجعیت دینی و اعتقادات مذهبی مردم خوبمان و بصیرت دهی دستگاه های فرهنگی این فضیلت تا حد قابل قبولی در جامعه رشد کرده و عملی شده است، اما نباید غافل باشیم چون دشمن همیشه بعد از انقلاب چشم به دور کردن مردم از ولایت داشته و هرگاه ولایت‌پذیری مردم را مشاهده کرد خود را شکست خورده و ناتوان دیده است، از این رو سعی در دور کردن مردم از آموزه‌های دینی و شخصیت‌های بزرگ اسلام دارد.

 

حجت الاسلام علی‌پناه برخی از ناهنجاری ها در جامعه را به دلیل  دین گریزی و عدم رعایت برخی احکام الهی دانست و افزود: دین اسلام  دین اعتدال است و اگر این مقوله در جامعه رعایت شود و همه در امور زندگی خود رعایت احکام را داشته باشند قطعا این ناهنجاری ها از جامعه رخت خواهد بست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه از منظر دین مشهود است، فراموشی یا سهل انگاری یا عملکرد نامناسب در فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تربیت آموزش است که می بایست در این مقوله بیشتر و بهتر تلاش شود./817/پ202/ح

ارسال نظرات