۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۵۷۲۰۶
دهم اردیبهشت؛

همایش آشنایی با فرقه های انحرافی‌‌ در قائمشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نحله های انحرافی و آسیب های اجتماعی با حضور اساتید و طلاب در مصلی جمعه قائمشهر برگزار می‌شود.
فرقه هاي انحرافي، شيطان پرستي

حجت الاسلام رضا ذاکری، رییس اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر گفت: همایش آشنایی با فرقه های انحرافی دهم اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام محمد ملکی، استاد مؤوسسه فرق و ادیان حوزه علمیه قم در این شهرستان برگزار می شود.

 

وی، شناخت فرقه های انحرافی، ادیان نوظهور، آسیب های اجتماعی فرقه های نوظهور در سطح جوانان و خانواده ها از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این‌که ایجاد ادیان ساختگی همواره از ترفندهای استعمارگران برای منحرف‌کردن دینداری صحیح و جایگزینی آن با ادیان الهی مرسوم بوده است، افزود: بروز و ظهور عرفان‌های ظاهری در جامعه هر روز افزایش می باید.

 

وی، فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عرفان های کاذب تلاش می کنند هویت دینی نسل جوان را از بین ببرند و افکار آنها را نسبت به اندیشه های غربی سوق دهند.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که دشمنان نظام تنها به دنبال ضربه زدن به مبانی دینی جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز فرقه های ضاله که از سوی نظام سلطه حمایت می شوند با شیوه های تبلیغاتی گسترده تلاش می کنند ارزش های اسلامی در جامعه ما را کمرنگ کنند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه میزان گرایش نسل جوان به سوی عرفان های کاذب و انحرافی هر روز افزایش می بابد، گفت: باید دستگاه های دینی و فرهنگی نسبت به این موضوع مهم تلاش بیشتری کنند و مانع ترویج این تهاجم فرهنگی غرب در دنیای اسلام شوند.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که جوانان ما باید مراقب فعالیت های این فرقه ضاله باشند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مردم به ویژه جوانان هنوز با فعالیت های این فرقه آشنایی کامل ندارند.

 

وی، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را بهترین روش برای خنثی کردن توطئه های شوم فرقه های ضاله دانست و تصریح کرد: امروز نهادهای دینی و فرهنگی به ویژه مراکز تبلیغی وظیفه دارند جامعه را بیشتر با اندیشه های ارزشمند اسلام ناب آشنا کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر، خلأ معنویت در سطح جامعه را مهم ترین دلیل گسترش عرفان های نوظهور در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت می تواند مهم ترین سد در برابر ترویج عرفان های انحرافی باشد./950/ت303/ب1 

ارسال نظرات