۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۲۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی و اقدام عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه،تصریح کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی و اقدام عملی است که باید گام های ارزشمندی در این راستا برداشته شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع تعدادی از بانوان این شهره با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: برای رسیدن به مدینه فاضله و تشکیل سبک زندگی اسلامی باید مقوله حجاب را به مردم تشویق کرد و با تحکم و زورگویی نی توانیم به خواسته هایمان برسیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که باید سیره علمی و عملی دین مبین اسلام که برخواسته از اسلام ناب محمدی(ص) است را ترویج دهیم، بیان داشت: ترویج اسلام ناب سبب می شود تا در برابر اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی ایستادگی کنیم.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما با توجه به همه موفقیت هایش فیلم هایی که می سازد نباید بدحجابی را الگو و ترویج کند، تصریح کرد: همان گونه که اعضای واحد خبر و مجریان رسانه ملی حجاب را رعایت می کنند هنرپیشه ها هم رعایت کنند تا فیلم هایی که بازی می کنند القای بدحجابی نشود.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در فیلم ها به جای ترویج ارتباطات نامشروع به مسائل اخلاقی و روابط سالم اجتماعی که برگرفته از دین مبین اسلام است پرداخته شود که ثمرات و برکات بسیاری دارد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که صدا و سیما می تواند مانند همه برنامه های ملی مذهبی در مورد بحث حجاب کار کند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما بزرگ ترین راه تبلیغ است که با پخش یک سریال حداقل سی چهل میلیون نفر بیننده دارد که می توان از این ظرفیت ها در راستای ترویج فرهنگ دینی استفاده کرد.


 امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که دانشگاه ها و مراکز علمی نیز نقشی ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند، گفت: باید ضابطه هایی در راستای حجاب در دانشگاه ها وجود داشته باشد تا حتما عملیاتی شود.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که دانشگاه های غربی در خصوص پوشش قانون دارد، بیان داشت: باید در محیط های علمی به پوشش توجه شده و لباس های خوب برای مدارس هم تعریف شود.


وی با بیان این که در محیط های اداری باید به حجاب و عفاف توجه ویژه شود، تصریح کرد: بدحجابی پسندیده جامعه اسلامی نیست که باید به این امر مهم و اساسی توجه خاصی صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: ضوابط و قوانین خاص در راستای حجاب نهادینه شود تا کسی حق نداشته باشد با وضعیت های زننده و نامناسب در ادارات و محیط های علمی حاضر شود.


 استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در محیط های عمومی نیز نیروی انتظامی وظیفه دارد برخوردی شایسته داشته باشد تا مسائل دینی به درستی در جامعه اجرایی شود.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی و اقدام عملی است که باید گام های ارزشمندی در این راستا برداشته شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات