۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۲۶۷
امام جمعه محمودآباد:

سلامت اخلاقی جامعه در گرو عمل به نصایح علمای دین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد گفت: بهره گیری از نصایح علما و بزرگان دینی در حوزه فرهنگی موجب حفظ سلامت روانی و فکری جامعه خواهد شد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جمع روحانیان محمودآبادی مقیم حوزه علمیه قم، افزود: اعتقاد آن است که جامعه برای مدیریت شدن بر اهداف و ستون هایی است که به یقین بدون توجه به این ساز و کارها و چهار چوب ها اختلالی بر امور جامعه استوار می شود.

 

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: یکی از نخستین و با اهمیت ترین این مجموعه عوامل به طور قطع و یقین چهار چوب های فرهنگی و سنت های مستقر شده در بدنه و متن جامعه است.

 

وی با بیان این که هر چند می گویند اضلاع مختلف جامعه در یک انسجام منطقی و هماهنگ می توانند ماشین جامعه را بر سر منزل سعادت برسانند، گفت: در موضوع فرهنگ نقش مرجعیت دینی و علما دارای برجسته ترین و اثرگذارترین کارکرد ها بوده و چنانچه به این حوزه از عملکرد توجه شود و برای آن برنامه ریزی صورت پذیرد می تواند در حفظ کیان اجتماعی و سلامت روانی و فکری ویژه ترین کارکرد را بجا بگذارد.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: نگاهی به مجموعه تحرکات و تجمعات افراد جامعه همواره یکی از پر مخاطب ترین اجتماعات در حوزه باورها و باید و نباید ها همانا اجتماعات در اختیار علما است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در تقویم مناسبتی سال گسترده ترین مراجعات خودجوش و منطبق بر باورهای مردم استوار بر حوزه اعتقادات دینی در اختیار مبلغان و مروجان دینی است.

 

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: اگر متولیان امور دینی و فرهنگی از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده کنند به حتم گام های جدیدتری در سلامت اخلاقی جامعه و هدایت اقشار مختلف به امور دینی بر خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر این که  این ضرورت و نگاه از روی تعصب قشری و صنفی نیست بلکه واقعیتی نهفته در درون جامعه است، بیان داشت: هجرت بزرگوارن علما در سال برای پوشش دادن نیازهای تبلیغی و فرهنگی جامعه از ضرورت های اجتناب ناپذیر این مقطع بوده و کثرت تقاضاها در محیط های مختلف موید این نیاز است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اقدامات فرهنگی چنانچه مبتنی بر نیازهای اقشار مختلف و ضرورت های موجود در جامعه نباشد می تواند آثار مورد انتظار را باقی نگذارد، گفت: محیط های موجود فرهنگی از جمله دانشگاه های متعدد و حوزهای علمیه خواهران و برادران و مساجد و حسینیه ها و مدارس و مؤوسسات علمی همه و همه می تواند با بهره گیری از ظرفیت های علما در اجرای برنامه های فرهنگی موفق عمل کرده و نقطه مهم این ایده هجرت و حضور فعال علما است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی  در قرن جاری ماهیتی فضولانه دارند و بدون اجازه وارد حوزه های خلوت افراد و خانواده ها می شود که برای مبارزه با این جهت گیری و این ورود شیوه های سنتی گذشته کمتر جواب می دهد و لازم است همه امکانات موجود و نیروهای مستعد و با کفایت در این بخش برای مهار کارکردهای منفی و روش های تخریب گر فرهنگی ورود پیدا کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات