۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۲۷۴

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ انتخاب استان اصفهان به عنوان استان برتر در زمینه اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور، وقف دو قطعه زمین را به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان اصفهان، سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان برای تکمیل طرح 20 ساله مصلای اصفهان و اهدای 170 تخته قالی نفیس از سوی خواهران کاشانی به عتبات عالیات از اهم اخبار کوتاه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام حسن امیری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 16 هزار نفر شرکت کننده در آزمون نهایی حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این که سهمیه استان اصفهان در سال گذشته 20 هزار و 500 نفر بود که بیش از 16 هزار نفر در آزمون نهایی شرکت کردند، گفت: امسال سهمیه استان 25 هزار و 500 نفر تعیین شده که از اول امسال ادارات اوقاف و امور خیریه و مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه در حال ثبت نام از متقاضیان هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برای اجرای این طرح بزرگ قرآنی 200 مرکز فرهنگی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه فعال هستند و همچنین 530 مربی قرآنی نیز در این طرح آموزش می دهند.

سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان برای تکمیل طرح 20 ساله مصلای اصفهان
مرتضی سقاییان نژاد، شهردار اصفهان گفت: با اشاره به اینکه ساخت مصلای بزرگ کلانشهر اصفهان از سال 1374 آغاز شده است، گفت: در سال گذشته 15 میلیارد ریال برای ساخت مصلای اصفهان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان این که با تأمین اعتبار مرحله نخست این طرح شامل شبستان اصلی و سرویس بهداشتی تا 12 ماه آینده ساخته می شود، افزود: مدیریت استان و شرکت فولاد مبارکه هم قرار است با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار، مقدمات تکمیل هر چه سریع‌تر این طرح را فراهم کنند.

وقف دو قطعه زمین را به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان اصفهان

حجت الاسلام روح الامینی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: از طرف واقفان خیراندیش دو قطعه زمین را به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان اصفهان وقف شد.

وی با اشاره به این که این دو قطعه زمین در منطقه خاتون آباد خوراسگان و روستای کلمنجان از توابع بخش مرکزی اصفهان وقف شده است، ابراز داشت: قطعه زمین در شهر خوراسگان به مساحت 205 متر مربع و ارزش بیش از 6 میلیارد ریال را واقفان نیک اندیش رضا و اصغر قربانی برای ساخت مجتمع فرهنگی قرآنی وقف کردند.

حجت الاسلام روح الامینی گفت: زمینی به مساحت400 متر مربع و ارزش بیش از یک میلیارد ریال را نیز واقفان آقایان ناظمی و احمدو قاسم حسینی برای احداث مسجد و حسینیه در روستای کلمنجان وقف کردند.

اهدای 170 تخته قالی نفیس توسط خواهران کاشانی به عتبات عالیات
محسن واجدی، مسؤول طرح قالی‌بافی ستاد عتبات و عالیات در کاشان گفت : 170 تخته قالی با همکاری 1400 بانوی حسینی در کاشان بافته و به حرم اهل بیت در عتبات عالیان هدیه شد.

 
وی ارزش این تعداد قالی دستباف را حدود 250میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام قالی های بافته شده در کاشان روز 27 رجب مصادف با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در مراسمی به عراق صادر و درحرم امام حسین(ع)، حرم قمر بنی هاشم(ع) و خیمه گاه پهن شود.

واجدی با بیان این که چله های این قالی ها از جنس ابریشم و نخ آن از بهترین پشم با استفاده از15 نوع رنگ گیاهی است گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است حدود 3هزار و 500متر مربع قالی دستباف دیگر با مشارکت نیکوکاران و دوستداران اهل بیت(ع) تا 2سال آینده بافته و به مکانهای زیارتی کربلا و عتبات ارسال شود./939/پ203/ح

ارسال نظرات