۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۵۷۲۷۵
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

همدلی و هم زبانی دولت و ملت، استراتژی مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ضمن تأکید بر دقت و تأثیر نامگذاری رهبر معظم انقلاب درباره عنوان سال، گفت: همدلی و هم زبانی ملت ایران از ابتدای سال‌های انقلاب کاملا مشهود بوده و این همدلی و هم زبانی استراتژی مردم ایران است.
همدلي و همزباني

حجت الاسلام نصرتی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، گفت: ملت ایران با همزبانی و اتحاد، فریاد عدالت خواهی و ایجاد حکومت دینی را خواستار شدند و با این همدلی و هم زبانی با ظلم به مبارزه پرداختند و این نهضت آزادی خواهی که ملت به دنبال آن بود تا به امروز ادامه دارد.

 

وی در ادامه افزود: اگر چالش و مشکلاتی پیش روی ملت و دولت قرار دارد باید به دور از فرافکنی برای شناسایی آنها اقدامات اساسی صورت گیرد، در مسیر حرکت انقلاب اسلامی باید به اصالت‌های از دست رفته و آرمان های مقدس خود بازگردیم.

 

حجت الاسلام نصرتی گفت: مذاکرات هسته ای و درگیری های منطقه ای تا حدودی مارا درگیر کرده است؛ باید به صورت اساسی به این موارد مهم توجه کرد و با توجه به اینکه ما یک مصالح کلان داریم و آن اتحاد و همبستگی ملت ایران به ویژه مناطقی نظیر کردستان است همگی گوش به فرمان و در صراط مستقیم ولایت قرار بگیریم زیرا  رهبر انقلاب اسلامی چشم بصیر ملت ایران است؛ مردم مراقب جریان های سیاسی باشند و در هر حال منافع عام ملت و کشور باید در نظرگرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب مدام این نکته را گوشزد می کنند که فضای کشور را تاریک و سیاه نشان ندهید، ایران اسلامی در راستای توسعه و آبادانی؛ نیازمند همدلی و هم زبانی دولت و ملت و یک وحدت کامل و واحد را نیازمند است؛ اختلاف سلایق و نظر وجود دارد اما باید به سمت یک نقطه و یک هدف واحد باشد.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: تقویت حوزه های علمیه و روحانیت در اولویت برنامه های این مرکز می باشد؛ چنانچه فعالیت های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از آغاز تأسیس آن تا به امروز بر همین روال بوده است.
 

حجت الاسلام نصرتی استفاده از ظرفیت نخبگان منطقه و کشوری را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت بسیار خوب نخبگان بهره کافی را برد و همواره در راستای انجام برنامه ها با آنها مشورت کرد؛ مسائلی که در حوزه احکام دینی است عالمان دینی اشراف کاملی بر آنها دارند، از رهنمودها و مشاوره های دلسوزانه بزرگان دینی در راستای انجام فعالیت ها به کار گرفته خواهد شد.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بحث حجاب از واجبات و ضروریات فرهنگ ملی ما است، در استان کردستان مردم باتوجه به پوشش سنتی خود از حجاب برخوردار هستند، اما برای گسترش و ترویج حجاب کامل و فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در رأس برنامه های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است به دنبال تلاش برای ورود حوزه های علمیه و روحانیان به این مقوله هستیم زیرا موارد فوق از اولویت های کاری و رسالت روحانیت است.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف اثر گذاری و ورود حوزه های علمیه استان در مقوله های فرهنگی کاهش پیدا کرده است و در این میان نیز تلاش شبکه های ماهواره ای و رسانه های غربی نیز برای نفوذ در بین نسل جوان افزایش یافته است و برای حل این مشکل باید به دنبال درمان و راه حل  ریشه ای بود؛ و این امر نیازمند تقویت ارتباط مردم و قشر روحانیت است، همچنین اطلاعات روحانیان نیز باید به روز باشد و با مخاطب شناسی صحیح به دنبال مبارزه در میدان فرهنگی بود.

 

حجت الاسلام نصرتی تقویت مساجد را در راستای برگزاری کلاس‌های قرآن لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: تشکیل جلسات منسجم قرآن، حضور و نظارت دائم روحانیان در برنامه های فرهنگی مساجد در اثرگذاری برنامه های فرهنگی بسیار اثر گذار است./967/ت302/ب4

ارسال نظرات