۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۵۷۲۸۹
آیت الله طبرسی:

قرآن کریم منبعی غنی برای کسب معارف الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، گفت: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کمیته برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور به اهمیت نقش دانشگاه ها در ترویج ارزش های اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و عترت یکی از راه های مهم ترویج و عملی کردن ارزش های اسلامی از سوی دانشجویان دختر و پسر است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی بشر را به تدبر در آیات، سیر آفاق و انفس فرا می‌خواند، عنوان داشت: آنچه به عنوان نیازمندی و پاسخ به نیازهای بشر می‌دانیم باید عاقلانه در آن تدبر شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند. 

 

وی قرآن کریم را بهترین واسطه برای ارتباط مستقیم با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

وی با بیان این که قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی برای جامعه بشری دارد، تصریح کرد: مفاهیم و پیام های کلام الهی برای همه صالحان جهان در همه دوران ها و زمان هاکاربردی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

  

امام جمعه ساری با بیان این که باید تلاش شود جوانان و نوجوانان در سنین مختلف بیش از این با قرآن مأنوس شوند و آن را در زندگی خود وارد کنند، گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

وی افزود: مهم ترین پیام برگزاری این مسابقات قرآنی به دل و عمل به آن است؛ نباید تنها قرآن به سر شد بلکه باید آراسته به شخصیت قرآنی شویم و عمل به قرآن کنیم.

 

وی مسابقات قرآنی را مهم و بسیار حساس دانست و گفت: نحوه و مکان برگزاری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات