۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۵۷۳۹۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تقرب به سوی پروردگار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به فضایل ماه های جاری گفت: رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تقرب به سوی پروردگار متعال است.
ملا محمد محمدي
ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فضیلت ماه رجب عنوان داشت: رجب ماه مبارکی است از این رو فرصت مناسبی است که مردم بتوانند به آن مزایا و برکاتی که خداوند در این ماه قرار داده دست یابند.
 
 
امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه عنوان داشت: رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تقرب به سوی پروردگار است، سابقا مردم اهل سنت این سه ماه را به واسطه برکات و خیرات فراوان آن روزه می گرفتند.
 
 
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: رجب ماه بارش رحمت الهی است، خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو می ریزد بنابراین مردم باید از این ماه مبارک غافل نبوده و به دعا و راز و نیاز با پروردگار خود بپردازند.
 
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آیه «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ» عنوان داشت: خداوند تبارک و تعالی بنده خود، رسول اکرم(ص) را به مقام نبوت مبعوث کرد تا واسطه هدایت مردم به سوی روشنایی باشد.
 
ملا محمد محمدی با توجه به فضیلت ماه شعبان عنوان داشت: این ماه، ماه بسیار ارزشمندی است که ولادت حضرت مهدی(عج) و شب برات در آن قرار گرفته و یک تجدید نظری در زندگی مردم صورت می گیرد از این رو با دعا و راز و نیاز با خداوند می توان بهترین تقدیر را برای خود خواستار شد.
 
وی اظهار داشت: قرآن در شب قدر به یکباره بر پیامبر(ص) نازل شد و دارای قدر و شرافت عظیمی بوده و فرصت مناسبی برای دعا و عبادت است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان با اشاره به حدیث پیامبر افزود: رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر و رمضان ماه امت پیامبر است، از این حدیث می توان به عظمت ماه رجب در نزد خداوند متعال پی برد و امید است که همه مسلمانان از برکاتی که خداوند در این سه ماه گرانقدر قرار داده بهره مند شوند.
 
گفتنی است ملا محمد محمدی از علمای متدین و متواضع و فعال کرمانشاه است که از افراد بسیار مؤثر در ایجاد تثبیت و برقراری وحدت میان اهل سنت و شیعه در کرمانشاه بوده و واسطه ای امین میان مردم و مسؤولان استان در مسائل مختلف اهل سنت است./967/ت302/ب4
ارسال نظرات