۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۵۷۴۱۳
امام جمعه شاهین‌دژ:

تجمل گرایی با سبک زندگی اسلامی در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین‌دژ با بیان این که تجمل گرایی با سبک زندگی اسلامی در تضاد است، گفت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی یکی از عوامل روی آوری به تجمل‌گرایی است.
رييس حوزه علميه امام محمدباقر و امام جمعه شاهين دژ

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین‌دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به وضعیت زندگی و افزایش تجمل گرایی، ظهار داشت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی یکی از عوامل روی آوری به تجمل‌گرایی است.

 


وی با بیان این که تجمل گرایی با سبک زندگی اسلامی در تضاد است، تصریح کرد: اگرطبق فرامین حق و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) زندگی کنیم و از اسراف و تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی‌ها خودداری کنیم در هر دو دنیا سعادتمند خواهیم بود.

 


حجت الاسلام باقری تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی باید در جامعه  ترویج یافته و از ریخت و پاش و تجمل گرایی پرهیز شود.

 


وی گفت: وقتی ما یاد نگرفته‌ایم که در زندگی خود هزینه‌ها را مدیریت کنیم و با اسراف و چشم و هم چشمی هزینه می‌کنیم، در دخل و خرج‌مان زندگی دچار مشکل می شویم.

 


امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که بیشتر از نصف هزینه‌هایی که کردها‌یم ه
در رفت است و جز نیاز واقعی زندگی‌مان نیست.

 


حجت‌الاسلام باقری بیان کرد:‌ خداوند در قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در روایات تأکید فرموده‌اند که اسراف حرام است و اسراف‌کار باید در روز قیامت تاوان کار خود را پس دهند.

 

وی افزود: امروزه چشم و هم چشمی‌ها سبب شده که مردم به اسراف و تبذیر روی آورند و همدیگر را در این مسیر حتی تشویق نیز کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری اضافه کرد: در مهمانی‌ها با پخت چند نوع غذا که بیشتر آن‌ها دور ریخته می‌شود و یا استفاده از چند نوع لباس در مجالس در حالی که نیاز نیست، اسراف و تبذیر صورت می‌گیرد.

 


امام جمعه شاهین‌دژ به رقابت در بین خانواده‌ها در ساخت خانه‌های مجلل اشاره و ادامه داد: اشخاصی هستند که وام‌های کلان دریافت کرده و خود را مقروض بانک‌ها کرده‌اند تا بتوانند ساختمان‌های چند طبقه‌ای مجللی بسازند در حالی که ممکن است از اول تا به آخر خود تنها در زیرزمین آن خانه سکونت کنند.

 


وی تصریح کرد: چنین تجمل‌گرایی‌ها برای مردم ما به عادت تبدیل شده است، برخی از مردم فکر می‌کنند که گرانی شده و درآمد وجود ندارد درحالی که اینگونه نیست باید از اسراف دست برداریم و از هدر دادن نعمات الهی پرهیز کنیم در نظام جمهوری اسلامی به لطف الهی، خان نعمت گسترده است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات