۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۴۲۳
به مناسبت هفته معلم؛

ویژه برنامه گرامیداشت شهید مطهری در فریمان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه ویژه گرامیداشت شهید مطهری(ره) در فریمان با حضور مسؤولان کشوری و استانی به مناسبت هفته معلم برگزار می شود.
جواد حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته معلم گفت: در طی این هفته 110 برنامه متمرکز از سوی این اداره کل تدارک دیده شده است.

 

وی در ادامه درباره انتخاب معلمان نمونه در استان اظهار کرد: از چهار هزار و 740 معلم منتخب، یک هزار و 605 نفر در سطح مناطق به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند که از این تعداد 63 نفر در استان و کشور برگزیده شدند و چهار نفر از معلمان نمونه کشوری هم از استان خراسان رضوی که سه نفر از مدارس دولتی و یک نفر هم از مدارس غیردولتی هستند.

 

حسینی با بیان این که اولین روز گرامیداشت هفته معلم که مصادف با تولد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است، برنامه تجلیل از معلمان نمونه استان برگزار می شود، تصریح کرد: دیدار معلمان نمونه استان با رهبری، ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی از جمله برنامه های این هفته است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برنامه سپاس معلم، اختتامیه طرح پرسش دانش آموزی، تدریس نمادین مسؤولان استانی، مدیران کل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تقدیر و سپاس از معلمان مدیر در دستگاه های فرهنگی، تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران معلم، تقدیر از همسران فرهنگی ائمه جماعات، تقدیر از معلمان واقف،معلمان فعال در عرصه ورزش، معلمان فعال در حوزه شهری، معلمان فعال در عرصه هنر و دیگر بخش ها از جمله دیگر برنامه ها است.

 

وی افزود: برنامه ویژه گرامیداشت شهید مطهری در فریمان با حضور مسؤولان کشوری و استانی، طرح کتابخوانی داستان راستان و ساعتی با استاد مطهری با هدف آشنایی دانش آموزان با آثار شهید مطهری و حضور در منزل ایشان از دیگر برنامه های این هفته است.

 

حسینی با بیان این که کتابی با عنوان قلم مهر در هفته معلم به انتشار می‌رسد، عنوان کرد:   توجه دولت به معلمان و آموزش و پرورش سبب رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش و تحقق 100 درصدی آن شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مدیریت گذشته بسیاری از شرکت‌ها از حالت سود دهی خارج شده و پول‌هایی نامشخص جابه‌جا شد اما در حال حاضر صندوق ذخیره معلمان از ضریب 62 درصد به 90 درصد رسید؛ همچنین شرکت‌های وابسته به سوددهی رسیده است.

 

وی در ارتباط با طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان که پس از انقلاب از حجیم‌ترین طرح‌های اجرایی بود، تصویب شده و از مهر اجرایی می‌شود که در سال 93، هزار و 350 میلیارد و در سال 94، سه هزار و 500 میلیارد به این طرح اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فوق‌العاده شغل معلمان در این طرح 15، 25، 35 و 50 درصد خواهد بود که 90 درصد معلمان کشور مشمول این طرح هستند.

 

حسینی تاکید کرد: شاخص‌ طرح رتبه‌بندی معلمان فعالیت‌ها آن ها است؛ کتاب، مقاله و آی.اس.آی شرط الزامی در طرح رتبه‌بندی نیست و فقط به عنوان یک امتیاز محاسبه می‌شود.

 

وی ادامه داد: کارکرد توانمندسازی معلمان، تشخیص فعالیت‌های معلمان و ایجاد انگیزه در آنان، ارتقا منزلت معلمان فعال، کارکرد مشارکتی معلمان، کارکرد معیشتی و رفاهی و برجسته‌سازی معلمان برتر در جامعه از اولویت‌های طرح رتبه‌بندی معلمان است.

 

وی تصریح کرد: در این طرح در اول مهر بین 160 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان در گام اول اضافه می‌شود و در غالب یک ساختار شکل خواهد گرفت اما معلمان اعتقاد دارند که باید طرح رتبه بندی معلمان مانند رتبه بندی دانشگاهیان باید انجام شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: معلمان ما با وجود مشکلاتی که دارند این دولت را قبول دارند زیرا این دولت توانست تورم و رکود را در جامعه مهار کند و در دیپلماسی نابرابر برای حقوق ملت ایران در بحث هسته‌ای تلاش کرده است. معلمان انتظار دارند که مانند تمامی دستگاه‌ها به آن ها توجه شود و برای چیزی که حق معلمان است نباید تبلیغ شود.

 

حسینی ابراز کرد: 6/8 درصد دانش‌آموزان کشور و 12 درصد از دانش‌آموزان استثنایی کشور، 13 درصد دانش‌آموزان شبانه روزی کشور و 9 درصد دانش‌آموزان روستایی کشور در خراسان رضوی هستند اما با این وجود تنها 6/7 درصد از معلمان کشور در خراسان رضوی هستند./934/پ202/ب5

ارسال نظرات