۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۷۴۲۶
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد؛

ترویج ازدیاد نسل از شعار تا عمل

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در سالیان گذشته دولت‌ها حرف‌های قشنگی مانند کمک به خانواده و تأمین پرستار کودک را ذکر کرده‌اند که حرف‌های قشنگی بوده که متأسفانه هیچ یک در صحنه عمل وارد نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است.
نيره اخوان بيطرف
نیره اخوان بی طرف عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ کاهش جمعیت در کشور را از ده سال پیش ملموس توصیف کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که کسانی که در دهه‌های گذشته در حال خدمت به کشور بوده‌اند بر اثر کهولت سن از میدان خارج شوند و دیگران کسانی برای جایگزینی این افراد نداشته باشیم.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان سیاست‌های کاهش نسل که در گذشته اجرا می‌شد گفت: اکنون بر خلاف آن زمان باید زمینه‌های رشد جمعیت را فراهم کرده و با سیاست‌های تشویقی معکوس آن دوران عمل کنیم.
 
اخوان بی طرف درباره طریقه فرهنگ سازی ابراز داشت: تبلیغ چهره به چهره در تولید نسل می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ آگاهی دادن در ضمن هشدار به مردم باعث خواهد شد تا مردم نیز این خطر متوجه کشور را درک کنند.
 
وی ادامه داد: مجلس می‌تواند با تصویب قوانینی زمینه‌های رشد جمعیت را در اقشار مختلف فراهم آورد؛ مجلس با تصویب قوانین حمایتی از زنان خانه‌دار و کارمند در دوران بارداری٬ زایمان و پرورش کودک به صورت مادی و معنوی می‌تواند در این فرهنگ سازی موثر باشد.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: قوانینی درباره زنانی که کار می‌کنند در بحث شیر دادن تصویب شده است؛ نه ماه مرخصی برای بزرگ کردن بچه و امکان دورکاری برای کسانی که امکان دور کاری دارند از تمهیداتی است که اندیشیده شده است.
 
اخوان بی طرف اظهار داشت: در سالیان گذشته دولت‌ها حرف‌های قشنگی مانند کمک دادن به خانواده و تأمین پرستار کودک را ذکر کرده‌اند که حرف‌های قشنگی بوده که متأسفانه هیچ یک در صحنه عمل وارد نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است.
 
وی در جهت فرهنگ سازی برای ازدیاد جمعیت خواستار کمک کارشناسان شد و گفت: کارشناسان هستند که می‌توانند در این زمینه نظرات علمی دهند و به فرهنگ سازی با سرعت بیشتر در اجتماع کمک کنند.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان تأکید کرد: زحمات مادران در خانواده برای حفاظت و تربیت فرزندان بر کسی پوشیده نیست؛ در کنار تأسی مادران ایرانی از بانوان بزرگ اسلام و زندگی ائمه اطهار (ع) مسؤولان با حمایت از این قشر تأثیر گذار در جامعه٬ باید فرهنگ عمومی را به سمت و سوی اسلامی پیش برند./836/ت302/ش
ارسال نظرات