۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۵۷۴۴۲

همایش بزرگ علما و مبلغان در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ علما و مبلغان استان زنجان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در زنجان، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان و مدیر کل اوقاف زنجان همچنین با حضور دیگر علما و روحانیان بزرگ استان برگزار شد.
همايش علما و مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همایش بزرگ علما و مبلغان استان زنجان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در زنجان، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان و مدیر کل اوقاف زنجان همچنین با حضور دیگر علما و روحانیان بزرگ استان در محل زینبیه اعظم این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در این همایش با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: دوستان احساس می کردند که خلأهایی بین مبلغان و روحانیان استان وجود دارد که امیدواریم با برگزاری چنین همایش ها و گردهمایی‌هایی این خلأها مسدود شده و اتحاد در رأس امور روحانیت استان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برخی از شائبه ها در قبال برگزاری همایش علما و مبلغان استان اظهار داشت: برخی ها فکر می‌کنند که این جلسات برای اغراض سیاسی برگزار می شود که در پاسخ باید گفت که این جلسات نه برای انتخابات برگزار می شود و نه پیرو خط فکری خاصی است، بلکه آزاد است و هر کسی از علما که بخواهد می تواند با اعلام قبلی در آن سخنرانی کند؛ یعنی در کل ما نه اصولگرا هستیم و نه اصلاح طلب بلکه ما طلبه‌ایم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به حوادث سیاسی این روزهای کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات و جریاناتی که در این روزها در عرصه سیاسی کشور وجود دارد انتقاد علما و مراجع تقلید از سخنرانی رییس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی است که گفته بود پلیس موظف به اجرای احکام اسلام نیست بلکه باید قانون را اجرا کند که این امر موجب انتقادهای تندی از سوی علما شد.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به حواشی موضع گیری‌ها و سخنرانی‌های اخیر علی مطهری در مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری، افزود: بحث دیگری که این روزها حرف و حدیث های زیادی روی آن وجود دارد سخنرانی علی مطهری در مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری است که در پاسخ به پرسشی گفته بود پدر اگر امروز زنده بود احتمال داشت او رهبر می‌شد.

 

وی ادامه داد: علی مطهری این جریان را نیز به رهبر انقلاب نسبت داده و این خاطره از ایشان نقل کرده است و البته سخن دیگر او این بود که اگر امروز پدر رهبر بود شرایط به گونه دیگری رقم می خورد که البته حرف های ناخوشایند و نامناسبی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به تحویل سامانه اس 300 از سوی روسیه به ایران در آینده نزدیک، گفت: خبر تحویل سامانه اس 300 روسی به ایران سر و صدای زیادی به پا کرد و سبب شد تا اسرائیل سریعا موضع‌گیری کرده و تحویل این سامانه به ایران را تهدیدی برای امنیت اسرائیل تلقی کند و البته آمریکا نیز در قبال این اتفاق ساکت نماند و باز هم گزینه نظامی روی میز خود را مطرح کرد./949/پ202/ح 

ارسال نظرات