۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۵۷۴۴۶
امام جمعه زنجان:

مبلغان به انتقادهای مردم گوش فرا دهند/ ائمه جماعات ستون مساجد هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان این که شنیدن انتقادهای منصفانه سبب پیشرفت خواهد شد، گفت: برخی ها هستند که در مورد مدیریت امور مسجد از سوی ما انتقادهایی دارند که اگر منصفانه باشد باید شنیده شود و قطعا سبب پیشرفت خواهد شد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ علما و مبلغان استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری جلسات هم اندیشی علما گفت: باید هدف ما از این جلسات در چهارچوب طلبگی ما و کاستی هایی که در کار و وظایف خود داریم باشد و قطعا هیچ یک از ما معصوم نیستیم و دچار اشتباهاتی می‌شویم.

 

وی افزود: برخی ها هستند که از ما انتقادهایی دارند، برخی‌ها هستند که از مدیریت ما در محل کار یا در مسجد محل حضور ما انتقادهایی دارند که می‌طلبد از انتقادهای منصفانه وارد بر خودمان استقبال کنیم که قطعا در این صورت موجب پیشرفت خواهد شد.

 

این مسؤول در ادامه انتقاد و نقادی را نوعی موعظه دانست و اظهار داشت: نقد و انتقاد نیز نوعی موعظه است و موعظه نیز یکی از بهترین اعمالی است که در اسلام به آن اشاره شده است که البته همان حرف‌هایی است که خودمان در منبر به مردم می‌گوییم و بهتر است که در مقابل، نقدهای آنها را که نوعی موعظه است بشنویم.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به ارزش موعظه در کلام بزرگان گفت: حتی در کلام بزرگان بسیار آمده است که اگر هفته‌ای گذشت و ما موعظه‌ای نشنیدیم باید به دنبال آن رفته و از اهلش جویا شویم چرا که هیچ یک از ما کامل نبوده و نیازمند به موعظه بزرگان هستیم.

 

وی افزود: باید توجه داشت که بیشتر انتقادها نوعا از روی دلسوزی است و چون ما را دوست دارند آن را مطرح می‌کنند هر چند شاید از هر صد مورد یک مورد آن مغرضانه باشد ولی در کل این‌گونه نیست.

 

امام جمعه زنجان در ادامه امام جماعت را مدیر و ستون مسجد توصیف کرد و اظهار داشت: مدیر و ستون مسجد، امام جماعت آن است و این مدیریت هم با رفتار او تبلور پیدا می کند و این بزرگواران توجه داشته باشند که بهترین یاران و نیروهای امام جماعت در پیشبرد اهداف مسجد بچه های بسیج مسجد هستند و امام جماعت هم باید کارهای خود را با همین بچه‌های بسیج که جزو مخلص‌ترین جوان ها هستند پیش ببرند.

 

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه گفت: ائمه جماعات باید به بچه های بسیج در مساجد میدان داده و کارها را با وجود آنها به جلو هدایت کنند و خود نیز ناظر بر اعمال آنها باشند.

 

وی در پایان با اشاره به توطئه‌های همیشگی دشمنان برای ایجاد تشکیک در مورد روحانیت در اذهان مردم، افزود: چون روحانیت از ابتدا در جامعه اثرگذار بوده است، به ویژه از ابتدای انقلاب اسلامی؛ دشمنان به شدت در پی ایجاد تشکیک نسبت به روحانیت در اذهان مردم بوده و امروز نیز هستند. /949/پ202/ح

ارسال نظرات