۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۷۴۵۸
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی:

نماز روحیه ولایت پذیری را افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با بیان این‌که اقامه نماز زمینه‌ساز یاری و نصرت الهی است، گفت: نماز روحیه ولایت پذیری را افزایش می‌دهد.
نماز

اسدالله ضیائی، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: هیچ حکمی در اسلام بدون ارتباط با سایر احکامش معنی پیدا نمی کند، چنانکه نماز بدون زکات نمی شود، در حقیقت هر کدام از احکام، زیر ساخت یکدیگر هستند.


وی با اشاره به این‌که انقلاب جهاد است و از فروع دین است، افزود: جهاد در عین حال که مرتبط با نماز است، نماز نیز به جهاد مربوط است، زمانی که انسان به نماز معتقد بود، معتقد به ولایت می شود، اطاعت از ولایت، چه در ولایت معصومین علیهم السلام و چه در ولایت فقیه، از جانب همان کسی تشریع شده که اقامه نماز از سوی او تشریع شده است.


رییس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به این‌که نماز روحیه اطاعت از ولایت را بالا می برد، ابراز داشت: خداوند غسل و وضو را غیر از شست‌وشو قرار داده و آن را مقدمه برای نماز تشریع کرده است، بنا براین شست‌وشو بدون نیت اگر هزاران بار نیز اتفاق افتد؛ غسل و وضو نخواهد بود.


وی با اشاره به این‌که نماز زمینه ساز قلبی پیوند به انقلاب و اطاعت امر ولایت است، گفت: ما به فرمان همان کسی که احکام شرعی نماز را برای ما بیان کرده است، حکم انقلاب و اطلاعت از ولایت را بر خود فرض می دانیم.


ضیائی با بیان این مطلب که اقامه نماز زمینه ساز یاری و نصرت الهی است، گفت: نصرت الهی در حقیقت تعامل ضعیف با قوی است چنانکه می فرماید؛ «ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز» هر که خداوند را یاری کند خداوند نیز او را یاری خواهد کرد همانا خداوند قوی و نفوذ ناپذیر است.


وی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید؛ «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه ... » بنابراین خواندن نماز تمکن در زمین نمی خواهد، بلکه اقامه نماز است که تمکن در زمین لازم دارد و خداوند تمکن را جهت یاری و نصرت خود با اقامه نماز گره زده است./854/ت302/ح

ارسال نظرات