۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۷۴۶۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

حضور مبلغان دینی، اثرگذاری معنوی اعتکاف را دو چندان می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا به حضور مبلغان دینی در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: حضور مبلغان دینی در مراسم اعتکاف اثرگذاری معنوی این برنامه را دوچندان می کند.
رييس اداره تبليغات اسلامي نکا

 حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به این که همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رجب‌ مراسم معنوی اعتکاف در 24 مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم معنوی و روح‌بخش همه ساله با هدف تقویت هویت دینی و افزایش اطلاعات و معرفت دینی اقشار مختلف جامعه در سطح مساجد برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که پس از تشکیل ستاد اعتکاف در این شهرستان و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در اداره تبلیغات اسلامی نکا از اول اردیبهشت 94 آغاز شد، ادامه داد: ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف در نکا تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام الیاسی زمان با اشاره به این که اعتکاف امسال در هفت مسجد شهری مسجد جامع، مسجد سجادیه، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام جعفر صادق(ع)، مسجد حوزه علمیه امام صادق(ع)، مسجد النبی(ص) ترک محله، مسجد امام خمینی (ره) برگزار می شود، خاطرنشان کرد:  17 مسجد روستایی این شهرستان نیز برای برگزاری مراسم اعتکاف در بخش مرکزی و هزارجریب آمادگی کامل دارند.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اعلام این که امسال روستاهای دارای سابقه برگزاری اعتکاف با قوت وارد شدند، یادآور شد: روستای کوهسار کنده امسال برای نخستین بار میزبان برگزاری این مراسم روح بخش و معنوی است.

 

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به استقبال همه ساله روستاییان از مراسم معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی در 15 مسجد روستایی برگزار می‌شود که امسال نیز همچون سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی خوبی در برگزاری اعتکاف برخوردار باشیم.

 

وی با تأکید بر محتوابخشی به فضای معنوی اعتکاف، ادامه داد: برنامه برگزاری حلقه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی، استفاده از سخنرانی دینی و اخلاقی از جمله برنامه‌های اعتکاف است که در زمان برگزاری سه روزه اعتکاف انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که اهمیت اعتکاف از دیدگاه اسلام نوعی خلوت‌نشینی و خلوت با خداوند متعال است، بیان داشت: محتوابخشی به فضای معنوی اعتکاف از مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و عملیاتی شود.

 

وی با اشاره به حضور جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ سفارش‌های ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رهبری  ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣه های ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨه های ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓراهم ﮐﻨﯿﻢ.

 

حجت الاسلام الیاسی با دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان در ایام برگزاری این مراسم معنوی، اظهار کرد: امسال نیز همچون ساله ای گذشته از حضور روحانیان نخبه و سخنور در مراسم اعتکاف برخوردار می شویم و  برگزاری مناجات و دعا، برگزاری نماز جماعت، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اعزام سخنران استانی به این مراسمات، برگزاری حلقه‌های معرفت و غیره برجسته از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

 

وی با برشمردن بعضی آثار و فواید اعتکاف افزود: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا، جدا می‌کند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات