۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۵۷۴۷۳
مدیر مهد قرآن آذربایجان شرقی خبر داد؛

تربیت بیش از 150 طلبه متخصص علوم قرآنی در مهد قرآن استان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مهد قرآن استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که تربیت نیرو و آموزش اصولی قرآن کریم، جوهرۀ اصلی فعالیت های این مؤسسه است، گفت: تربیت بیش از 150 طلبه فاضل در سطوح عالی حوزوی از جمله دستاوردها و برکات تربیت نیروی انسانی از سوی مهد قرآن آذربایجان‌شرقی است.
مؤسسه مهد قرآن استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهد قرآن آذربایجان شرقی امروز در بازدید فرمانده سپاه عاشورا از روند فعالیت مهدقرآن تبریز اظهار داشت: تأسیس مهد قرآن نتیجه لبیک به پیام رهبری مبنی بر توجه ویژه به تربیت حافظان کل قرآن بوده است.


وی با بیان این‌که تربیت نیرو و آموزش اصولی قرآن کریم، جوهرۀ اصلی فعالیت های این مؤسسه است، خاطرنشان کرد: تربیت بیش از 150 طلبه فاضل در سطوح عالی حوزوی از جمله دستاوردها و برکات تربیت نیروی انسانی از سوی مهد قرآن  آذربایجان‌شرقی است.


وظیفه شعاع با اشاره به این‌که پس از سال 79 با درخواست مردم، وارد فضای آموزش‌های کلاسیک شدیم، افزود: ایجاد 17 مدرسه و مرکز پیش دبستانی نتیجه این تصمیم بود که اکنون در هر سال تحصیلی حدود 4 هزار دانش آموز در مدارس صدرا و مراکز پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند.


وی برگزاری چندین همایش بزرگ قرآنی برای تجلیل از حافظان کل قرآن کریم را یکی از اقدامات مؤثر مهد قرآن دانست و افزود: رهبری قله کار فرهنگی را توجه به مباحث قرآن می دانند و این مؤسسه آمادگی، توان و ظرفیت بالایی را برای آموزش های نونهالان تا بزرگسالان دارد.


وظیفه شعاع با بیان این‌که در جریان سفر رهبری به استان در سال 1372، ایشان توجه ویژه به آموزش و تربیت حافظان را خواستار شدند، افزود: بعد از این توصیۀ مقام معظم رهبری، فعالیت مهد قرآن را پایه‌گذاری کردیم و نخستین حافظ کل قرآن خردسال کشور را بعد از مدت کوتاهی معرفی کردیم که مورد توجه و تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.


مدیر مهد قرآن استان، جوهرۀ اصلی فعالیت این مؤسسه را تربیت نیرو و آموزش اصولی قرآن برشمرد و گفت: تربیت بیش از 5 هزار مربی قرآن و بیش از 20 هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن از جمله دستاوردهای مهد قرآن است که تمامی کادر و معلمان مدارس صدرای مهد قرآن نیز محصول همین دوره‌ها است.


وی افزود: در مهد قرآن به سطوح اولیه آموزش های قرآن بسنده نشد و در راستای منویات رهبری، حوزۀ دیگری از قرآن که در کشور مورد غفلت بود و مؤسسه وارد این عرصه شد، تدبر در قرآن و تدبر در سیرۀ معصومان(ع) بود که تاکنون چندین جلد کتاب از این مباحث تبدیل به کتاب شده و در زمینه عملکرد معصومین نیز در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، جدا از تاریخ نگاری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


مدیر مهد قرآن استان در ادامه بر عمق بخشیدن به اعتقادات در کنار حفظ کل قرآن برای تقویت مبانی فکری حافظان تأکید کرد و گفت: در همین راستا، برای توجه به این موضوع نیز مهد قرآن طرح حکمت مطهر را پایه گذاری کرد تا قرآن آموزان به صورت برنامه ریزی شده و اصولی آثار شهید مطهری را مطالعه کنند.


همچنین سردار کریمیان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مهد قرآن استان برای تقویت ایمان و اعتقاد مردم، اثرات ماندگاری در جامعه داشته است، افزود: سپاه از جایگاه حقوقی‌اش برای تقویت فعالیت‌های قرآنی نهایت تلاش خود را خواهد کرد و باید از ظرفیت‌های متقابل سپاه، بسیج و مهد قرآن بهره برد./935/پ203/ح

ارسال نظرات