۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۴۹۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تبیین آثار شهید مطهری نیاز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این‌که تشریح و تبیین آثار شهید مطهری نیاز امروز جامعه ایران اسلامی است، گفت: آموزگاران در نظام آموزشی کشور راهبران تربیت نیروی انسانی خلاق و متعهد هستند، بنابراین باید مسائل تربیتی را جدی گرفته و وظیفه خود را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی ایفا کنند.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در جمع معلمان نمونه استان مرکزی با اشاره به این‌که آثار شهید مطهری از محتوای علمی بالایی برخودار است، گفت: شهید مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است و آثار این بزرگ مرد، شایسته ترجمه به تمام زبان های زنده دنیا است.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و شهید مطهری برای بشریت بهترین الگو و اسوه محسوب می‌شوند، چرا که این بزرگان، عالم، سیاستمدار، آزادمرد و آزادی طلب بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انتخاب سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم به منظور الگوگیری و اسوه پذیری از شخصیت بزرگ آن شهید است و در این راستا معلمان باید سیره اخلاقی شهید مطهری را برای نحوه تحصیل و ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان مدنظر قرار دهند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که تشریح و تبیین آثار شهید مطهری نیاز امروز جامعه ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: آثار شهید مطهری متعلق به زمان و مکان خاصی نیست و تفکرات این معلم شهید راهگشا و هدایت‌گر در هر زمان و در هر نقطه ای از دنیا است.

 

وی در رابطه با نقش حساس آموزش و پرورش افزود: معلمان و مدیران آموزش و پرورش باید بدانند که نقش تربیتی آنها بسیار حساس‌تر از تعلیم است چرا که تربیت نسلی علم‌گرا و باتقوا، آینده جامعه را بیمه می‌کند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: بسیاری از اقشار تحصیل‌کرده جامعه به کشورهای غربی مهاجرت کرده و داشته‌های علمی خود را در خدمت بیگانگان قرار داده‌اند که این مهم نشان از ضعف تربیتی آنها دارد، بنابراین مسؤولان آموزش و پرورش کشور باید برای تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های کاربردی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بی توجهی به مسائل تربیتی، ضعف دینی و معنوی دانش آموزان را به دنبال دارد و زحمات معلمان و مسؤولان آموزشی کشور را هدر می‌دهد.

 

وی بیان داشت: معلمان به عنوان سفیران تعلیم و تربیت، باید اخلاق، هنجارها و ارزش‌های جامعه را تقویت کنند و همچنین ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است.

 

امام جمعه اراک افزود: آموزگاران در نظام آموزشی کشور راهبران تربیت نیروی انسانی خلاق و متعهد هستند، بنابراین باید مسائل تربیتی را جدی گرفته و وظیفه خود را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: نظام‌های آموزشی کشورهای غربی اهداف مادی و دنیوی را دنبال می‌کنند، اما نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است./842/پ202/ح

ارسال نظرات