۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۵۴۱
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائران دغدغه مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: دغدغه همه مسؤولان منطقه و شهرستان باید فراهم کردن امکانات جهت رفاه هرچه بیشتر زائران باشد تا از این طریق شرایط برای حضور و اقامت آن عزیزان در این منطقه فراهم شود.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان سه شنبه بعد از ظهر در جمع زائران، معاونان فرماندار کاشان، بخشداران شهرستان کاشان و کارکنان فرمانداری این شهرستان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با تبریک میلاد حضرت جواد الائمه(ع)، گفت: امام جواد(ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه متولد شد و در سال 203 در سن 8 سالگی بعد از شهادت امام رضا(ع) به امامت رسیدند.

 

وی افزود: مأمون خلیفه عباسی که مانند سایر خلفای بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم(ع) و گسترش فضایل ایشان در بین مردم هراس داشت، سعی بر مراقبت و جلوگیری از نفوذ آن حضرت داشت، از این رو دختر خود ام فضل را به ازدواج حضرت امام جواد(ع ) درآورد تا مراقبتی دایمی و از درون خانه بر امام جواد(ع) انجام شود.

 

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر گرامیداشت اعیاد مذهبی و ولادت ائمه معصومان(ع)، گفت: خدمت به ائمه اطهار(ع) و فرزندان آن بزرگواران از توفیقاتی است که باید آن را قدر دانست، از این رو شایسته است تا فرمانداری کاشان و بخشداری نیاسر نیز در ارائه خدمت به آستان علی بن باقر(ع) و زائران این حضرت کوشا باشند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان اظهار امیدواری کرد با انتصاب بخشدار جدید نیاسر، شاهد خدمات ارزنده وی در مشهد اردهال، جهت رفاه حال زائران و توسعه و پیشرفت این منطقه مقدس باشیم.

 

وی با اشاره به این که با انتصاب آقای خیرخواه به عنوان مدیریت جدید آستان علی بن باقر(ع)، در ماه های اخیر خدمات ارزنده ای در راستای امور فرهنگی و عمرانی در آستان اردهال انجام شده است، افزود: یکی از خواسته های مردم اردهال برگزاری نماز جمعه در این منطقه بود که با یاری خداوند متعال این فریضه الهی بیش از سه سال است در این منطقه به صورت باشکوهی با امامت حجت الاسلام سلیمانی اردهالی برگزار می شود.

 

به گفته وی، دغدغه همه مسؤولان منطقه و شهرستان باید فراهم کردن امکانات جهت رفاه هرچه بیشتر زائران باشد تا از این طریق شرایط برای حضور و اقامت آن عزیزان در این منطقه فراهم شود.

 

وی تأکید کرد: یکی از دغدغه های مردم این منطقه کمبود آب در مشهد اردهال است که وجود این مسأله مشکلاتی را برای مردم و زائران ایجاد کرده است و مشکل مهم دیگر نبود درمانگاه با حضور پزشک در اردهال است که امیدواریم با همراهی مسؤولان این مشکلات مرتفع شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به افزایش زائران حضرت سلطان علی(ع) در سال های اخیر، افزود: در حال حاضر شاهد حضور کاروان های مختلف از اقصا نقاط کشور و خارج از کشور در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال هستیم، از این رو نمی توان این مکان را با سال های گذشته مقایسه کرد و باید توجه مسؤولان به این مکان مقدس بیش از پیش شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات