۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۵۷۱
امام جمعه بابل:

انقلاب اسلامی احیاء کننده ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، انقلاب اسلامی را احیا کننده ارزش های دینی بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی اثرات زیادی را در جامعه اسلامی به وجود آورد و یکی از برجسته ترین آن احیای نماز جمعه است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشست سالانه مسؤولان ادارات و ستاد نماز جمعه این شهرستان با تقدیر از تلاش های خادمین و اعضای این ستاد خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از مظاهر برجسته همدلی و همزبانی مردم با نظام اسلامی است و به همین دلیل همه اعضای ستاد نماز جمعه باید خدمت رسانی مطلوب تر به نمازگزاران را مورد توجه قرار دهند.

 

وی انقلاب اسلامی را احیا کننده ارزش های دینی بیان کرد و افزود:  انقلاب اسلامی اثرات زیادی را در جامعه اسلامی به وجود آورد و یکی از برجسته ترین آن احیای نماز جمعه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل به برگزاری نخستین نمازجمعه در مازندران از سوی نماینده فقید ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: نخستین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی در مازندران در 18 آبان سال 1358 از سوی مرحوم آیت الله روحانی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی برگزار شد.

 

وی ضمن تاکیدبر  این نکته که یکی از باشکوه ترین نمازهای جمعه مازندران در بابل برگزار می شود، ادامه داد: نماز جمعه این شهرستان یکی از باشکوه ترین نماز جمعه از نظر جمعیت در کشور است و این مسأله بیانگر روح تعهد و  انگیزه های بالای الهی در مردم بابل است.

 

حجت الاسلام روحانی همدلی و همزبانی را یکی از راهکارهای افزایش شکوه حضور و اقتدار نماز جمعه دانست و تصریح کرد: همدلی و همزبانی مردم و آحاد جامعه اسلامی و تلاشگران عرصه نمازجمعه در شکوه و اقتدار اجتماع بزرگ هفتگی نمازجمعه موجب می زند.

 

وی با تقدیر از ادارات و نهادهای همکار با ستاد نمازجمعه  در همراهی فراتر از مسؤولیت های قانونی و اداری افزود: نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، آموزش و پرورش، شهرداری، سازمان اتوبوسرانی، هلال احمر، آتش نشانی و دانشگاه علوم پزشکی و تبلیغات اسلامی و اوقاف یاریگران ستاد نماز جمعه بابل هستند و به همین دلیل از همراهی مشفقانه مسؤولان و کارکنان این ادارات و نهادها تقدیر می کنم.

 

امام جمعه بابل خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از دانش روز را برای افزایش جلوه و شکوفایی نمازجمعه مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از افتخارات ستاد  نماز جمعه شهرستان این است که نخستین طرح پخش زنده نمازجمعه در کشور طرح ریزی و اجرا کرد و این کار موجب الگوبرداری در سراسر کشور شد.

 

وی اولویت برنامه ریزی ستاد نماز جمعه در سال 94 را افزایش حضور مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان برشمرد و ادامه داد: با شناسایی ظرفیت های بالقوه در سراسر بابل و روستاهای اطراف برنامه ای برای گسترش روح معنوی و تسهیل حضوردر نمازجمعه فراهم شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل به دو بعدی بودن نماز جمعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نمازجمعه صرف یک نماز عبادی نیست بلکه اسلام به جنبه سیاسی و اجتماعی آن اهمیت زیادی داده است.

 

وی افزود: هدف اصلی نماز جمعه حضور حداکثری مردم در نماز جمعه و بالا بردن سطح فرهنگ و روشن گری و بصیرت است.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این که جوانان و نوجوانان زینت نماز جمعه هستند، تصریح کرد: حضور پرشور جوانان و نوجوان در نمازجمعه بابل موجب دلگرمی و خوشحالی است زیرا انسان را به ادامه این مسیر نورانی دلگرم می کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات