۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۷۵۷۴
همزمان با ایام اعتکاف؛

360 مبلغ به مساجد استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رساـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت و همکاری 400 روحانی طرح هجرت و مستقر در برگزاری مراسم معنوی در مساجد روستاها و شهرهای استان گفت: 360 مبلغ ویژه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و مساجد خراسان رضوی اعزام می شوند.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: امسال با توجه به ظرفیت محدود مسجد گوهرشاد ویژه برادران، با افزایش تعداد معتکفان در مساجد استان مواجه هستیم.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی در راستای استفاده هرچه بهتر معتکفان از فضای معنوی اعتکاف گفت: به همین جهت و برای هماهنگ سازی برنامه ها، این اداره کل آیین نامه اجرایی و منشور اعتکاف را مدون کرده است.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: متولیان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هر مسجد نسبت به ثبت نام از یک قشر خواهر یا برادر می توانند اقدام کنند.

 

وی با بیان این که یکی دیگر از بندهای اعتکاف این است که مبالغ دریافتی از معتکفان باید براساس عرف مساجد سطح شهر انجام شود و حتی المقدور با مساعدت خیرین کاهش یاید، افزود: از برنامه ریزی های شلوغ مانند برگزاری چند جلسه مداحی و سخنرانی و دعای دسته جمعی در روز خودداری شود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: لازم است درباره مسائل امنیتی و بهداشتی به معتکفان تذکرات لازم داده شود و همچنین برای حفظ فضای معنوی اعتکاف به نوعی گوشی همراه معتکفان مدیریت شود.

 

حجت الاسلام رحمتی با بیان این که استراحت دسته جمعی معتکفان از ساعت 23 هرشب باید به معتکفان اطلاع رسانی شود، بیان داشت:در برگزاری مراسم اعتکاف علاوه بر مسؤول اعتکاف جهت نظم و اجرای مطلوب برنامه ها، مسؤول فرهنگی، مسؤول تدارکات، مسؤول انتظامات تعیین و به معتکفان معرفی شود.

 

وی با بیان این که حداقل سه روز قبل از فرا رسیدن موعد اعتکاف جلسه توجیهی و آموزشی از سوی امام جماعت ویژه ثبت نام شدگان برگزار شود، از جمله دیگر بندهای آئیین نامه اجرایی اعتکاف از سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: نسبت به توجیه افرادی که نظم اعتکاف را بهم زده و رعایت شأن مسجد و حال معتکفان را نمی‌کنند، بایستی اقدام شود.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مشارکت و همکاری 400 روحانی طرح هجرت و مستقر در برگزاری مراسم معنوی در مساجد روستاها و شهرهای استان گفت: 360 مبلغ ویژه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و مساجد خراسان رضوی اعزام می شوند.  

 

وی با بیان این که ثبت نام معتکفان از31 فروردین در مساجد استان آغاز شده است، بیان داشت: هزینه ثبت نام برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال بین سی تا چهل و پنج هزار تومان است و در همین راستا از فعالیت برخی مساجد که هزینه ثبت نام را افزایش بدهند، ممانعت می شود. 

 

حجت الاسلام رحمتی درادامه از افزوده شدن مساجد حاشیه شهر مشهد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در 535 مسجد در استان 52 هزار نفر معتکف شدند که 123 مسجد در مشهد هم مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند.

 

وی با بیان این که سال گذشته 52 هزار نفر در خراسان رضوی معتکف شدند که 22 هزار نفر آن از مشهد مقدس بودند، خاطرنشان کرد: امسال  در مساجد مشهد با افزایش معتکفان مواجه هستیم./ 934/ت302/ح

ارسال نظرات