۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۵۸۲
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

جواد از نام های خداوند متعال و به معنای بخشندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال گفت: امام جواد(ع) ملقب به جوادالائمه است و جواد یکی از نام های خدا است و جود از سخاوت، ایثار و کرامت بالاتر است که در دعای ندبه نیز به جود خداوند متعال اشاره شده است که به معنای بخشندگی است.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد امام جواد(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: امام جواد(ع) باب الحوائج و باب المراد است، از این رو یکی از درب های ورودی حرم آن بزرگوار را نیز باب المراد نامگذاری کرده اند.

 

وی افزود: امام جواد(ع) تک فرزند بود و خواهر و برادر نداشت و برخی به امام رضا(ع) زخم زبان می زدند که نسل ایشان ادامه ندارد، اما خداوند فرزندی به نام جواد در دهم رجب سال 195 هجری قمری در مدینه از مادری به نام خیزران به امام رضا(ع) هدیه داد.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: برخی بچه دار شدن امام رضا(ع) را قبول نداشتند، از این رو انگشتان دست و پای ایشان را با انگشتان پسرش امام جواد(ع) تطبیق دادند تا باورشان شود که امام جواد(ع) فرزند امام رضا(ع) است.

 

مدیر مرکز فرهگی قرآنی علی بن باقر گفت: امام جواد(ع) ملقب به جوادالائمه است و جواد یکی از نام های خدا است و جود از سخاوت، ایثار و کرامت بالاتر است که در دعای ندبه نیز به جود خداوند متعال اشاره شده است که به معنای بخشندگی است.

 

به گفته وی، جوان ترین امامی که به امامت و به شهادت می رسد امام جواد(ع) است، چرا که ایشان در سن 8 سالگی به امامت و در سن 25 سالگی به شهادت رسید که بعد از حضرت زهرا(س)، در بین ائمه اطهار(ع) ایشان جوان ترین شهید است.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در سفر خود به قم به زیارت علی بن جعفر(ع) در گلزار شهدای قم رفت، افزود: علی بن جعفر(ع) 90 سال سن داشت که امام جواد(ع) به امامت رسید و برخی به ایشان می گفتند که تو باید به امامت برسی، اما ایشان با بصیرت خود از ولی و امام پیروی کرد و امامت جوادالائمه(ع) را پذیرفت.

 

امام جمعه مکه به سبک معاویه خطبه می خواند

وی افزود: برخی در سال 68 نیز با اشاره به این که سنشان از آیت الله خامنه ای بیشتر است، خود را لایق رهبری می دانستند، اما مجلس خبرگان با در نظر گرفتن کفایت کشور داری آیت الله خامنه ای، ایشان را به رهبری انقلاب منصوب کرد و متأسفانه امروز نیز برخی که در کثرت روحانیت هستند، چراغ خاموش عده ای را علیه رهبری تحریک می کنند.

 

وی با اشاره به این که از امام جواد(ع) روایت است که انسان مؤمن به سه خصلت توفیق، وجدان و قبول نصیحت نیاز دارد، افزود: شرکت در مجالس ائمه اطهار(ع) و نماز جماعت خود توفیقی است که امشب نصیب شما حاضرین شده است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: وجدان انسان مؤمن باید محکمه او باشد تا حق دیگران را ضایع نکند و او را از حرکت در مسیر باطل باز دارد و خصلت سوم قبول کردن نصیحت دیگران است تا از این طریق، اشتباه خود را برطرف کند.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: امام جمعه مکه از بهترین مکان دنیا در مسجد الحرام خطاب به پادشاه عربستان می گوید همان گونه که ملت یمن را نجات دادی، باید ملت مظلوم عراق و سوریه را نیز از دست حاکمانشان نجات دهی که این سبک خطبه خواندن به سبک معاویه است/1307/پ202/ح

ارسال نظرات