۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۵۹۲
قدیری ابیانه:

پروتکل الحاقی خط قرمز قوای نظامی کشور است

خبرگزاری رساـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: با پروتکل الحاقی می توانند هر سوراخ و سنبه ای را بازرسی کنند و به بهانه این که ما نگرانیم و شک داریم، اطلاعات را جمع آوری کنند برای عملیات آینده خود، یعنی نظیر کاری که در عراق انجام دادند.
محمد حسين قديري ابيانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمد حسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در برنامه بررسی زوایای بیانیه لوزان در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همین که یک طرف میز مذاکره تیم هسته ای جمهوری اسلامی و در طرف دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا حاضر به مذاکره شده و با ایران چانه زنی می کنند این به منزله عقب نشینی آنها از مواضع خودشان است.

 

وی افزود: امروز مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 و آمریکا، اینگونه نیست که آنها بخواهند برای تعیین تکلیف کنند و این را همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی منطقه چانه زنی آمریکا را می بینند و قدرت جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کنند.

 

قدرت تیم مذاکره کننده از پشتیبانی رهبر معظم انقلاب است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، با اشاره به این که قدرت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از پشتیبانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی است تأکید کرد: مردم نیز باید به تیم مذاکره کننده کمک کنند تا آنها از موضع قدرت وارد مذاکرات نهایی شوند.

 

قدیری ابیانه در ادامه رابطه هیأت دیپلماتیک ایران با داخل کشور را به ارتباط سوزن چرخ خیاطی با چرخ خیاطی تشبیه کرد و گفت: قدرت و استحکام سوزن چرخ خیاطی در برابر چرخ خیاطی بستگی به جنس آلیاژی دارد که در سوزن چرخ خیاطی به کار رفته است.

 

هر چقدر تیم مذاکره کننده را حمایت کنیم قدرت چانه زنی ما افزایش خواهد یافت

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: ما هر چقدر درداخل کشور قوی تر باشیم و تیم مذاکره کننده را حمایت کنیم، قدرت چانه زنی ما نیز در مذاکرات افزایش خواهد یافت.

 

وی افزود: برای رسیدن به قدرت در مذاکرات، دولت یک سری وظایف برعهده دارد و وظیفه ملت نیز خرید کالای ایرانی و کمک به چرخه اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است، چرا که اقتدار اقتصادی، اقتدار در همه عرصه ها در برابر تحریم های دشمن را به همراه دارد.

 

سفیر سابق سفارت ایران در مکزیک و استرالیا یاد آورشد: این که عده ای برای نوشتن بیانیه آن را پیروزی قلمداد کردند و تبریک بگویند باعث می شود دشمن فکر کند ایران به آنچه در مذاکرات گرفته بسنده کرده است و همین موضوع باعث می شود تا قدرت چانه زنی ما در مذاکرات کاهش داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که، برخی اوقات باید از وضعیت موجود مذاکرات ابراز نارضایتی کرد گفت: هرچند برخی ها فکر می کنند این نارضایتی ها به ضرر تیم مذاکره کننده ایران است در حالی که نارضایتی ها به نفع تیم مذاکره کننده است.

 

خرید کالای خارجی کار زشتی است که برخی ها به آن افتخار می کنند

قدیری ابیانه یاد آورشد: در بحث اقتصادی، خرید کالای خارجی قدرت اقتصادی و تولید و اقتصاد کشور را تضعیف می کند و باعث تقویت اقتصاد دشمن که ما را تحریم کرده است می شود و این کار زشتی است که متأسفانه برخی ها این موضع را متوجه نیستند و برای خرید کالای خارجی افتخار هم می کنند.

 

وی افزود: یکی از سیاست های استکبار جهانی در کنار تحریم ها و تهدیدها، ایجاد حرکت های اجتماعی به ضرر ایران و نفع غرب است از جمله تجمع معلمان و درخواست آنها برای افزایش حقوق آن هم در چنین زمان حساسی که مذاکرات قرار است طی چند ماه آینده نهایی شود.

 

وی افزود: این تجمعات آن هم در چنین زمان حساسی به صلاح ملت ایران نبود و به ضرر ملت ایران و به نفع آمریکا است، لذا اگر این تجمعات را نقد کنیم ناراحت می شوند.

 

اگر متوسط کار مفید به دوساعت می رسید دشمن در تحریم های خود علیه ایران موفق نمی شد

 قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به این که ساعت کار مفید در سال 89 که با نام همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده بود 64 دقیقه بود گفت: اگر متوسط کار مفید به دو ساعت می رسید دشمن در تحریم های خود علیه ایران موفق نمی شد اما متأسفانه وقتی به یک سوم می رسد، دشمن نیز در اعمال تحریم ها طمع می کند و آن را افزایش می دهد.

 

به گفته وی اگر ساعت کار مفید در کشور را اصلاح می کردیم این همه لطمه نمی خوردیم و یا این که اگر در تنبلی جهانی که بعد از اعراب رتبه دوم دنیا را داریم، اگر تنبل نبودیم این همه لطمه از تحریم ها نمی خوردیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر ساعت کار مفید، تعطیلات و استراحت و تنبلی در کشور درست نشود، در امید دشمن به تحریم ها اثر خواهد داشت.

 

اگر به پیام های رهبر معظم انقلاب عمل کرده بودیم دشمن وارد این مرحله از تحریم ها نمی شد

قدیری ابیانه یاد آورشد: اگر به پیام های رهبر معظم انقلاب عمل کرده بودیم دشمن امروز وارد این مرحله از تحریم نمی شد چرا که آنها با اعمال این تحریم ها انتظار داشتند در ایران قحطی شود، چرا که اگر این تحریم ها در هر کشور مقتدری اعمال می شد قحطی در آن کشور قطعی بود.

 

وی افزود: اما ایران اسلامی در اوج تحریم های دشمن به دانش هسته ای و دانش موشکی رسید، بنابر این اگر فکر کنیم تیم مذاکره کننده می تواند همه انتظارات ایران را برآورده کند اشتباه محض است، لذا ما باید در عرصه میدانی مذاکرات، مانند عرصه میدانی دفاع مقدس به موفقیت هایی برسیم تا قدرت چانه زنی را داشته باشیم.

 

 

 

 پروتکل الحاقی خطرناک است / اگر تحریم ها را یک جا بردارند این پیروزی را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم

قدیری ابیانه در ادامه پروتکل الحاقی را خطرناک ترین بحث بیانیه خواند و یاد آورشد: با پروتکل الحاقی می توانند هر سوراخ و سنبه ای را بازرسی کنند و به بهانه این که ما نگرانیم و شک داریم، اطلاعات را جمع آوری کنند برای عملیات آینده خود، یعنی نظیر کاری که در عراق انجام دادند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران درابتدای مذاکرات، آمادگی خود را برای پذیرش پروتکل الحاقی اعلام کرد ، در حالی که برای پذیرش پروتکل الحاقی آن آن زمان  باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد، لذا دشمن برای این که مجلس آن را تأیید کند تهدیدات خود را با حضور نظامی درمنطقه افزایش خواهد داد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا یاد آورشد: خوشبختانه پروتکل الحاقی برای قوای نظامی ایران خط قرمز است و مطمئن هستیم آن را نمی پذیریم.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به این که ما در مذاکرات با افراد فریب کاری روبرو هستیم تأکید کرد: اگر آمریکا و کشورهای اروپایی قبول کنند تحریم ها را یکجا بردارند این پیروزی را مدیون رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم. /1307/پ202/ش
 

 

 

 

 

ارسال نظرات