۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۶۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خبر داد؛

راه اندازی مرکز پژوهش های سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مرکز آموزش و پژوهش های سبک زندگی اسلامی به زودی در استان خراسان شمالی راه اندازی می شود.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش های سبک زندگی اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: موضوع سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 از لسان معظم له بیان شد و این استان به نوعی خاستگاه سبک زندگی اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: به همین دلیل در سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان، پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش های سبک زندگی اسلامی در نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی مطرح و پذیرفته شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: موضوع آموزش و پژوهش حول محور سبک زندگی اسلامی می بایست در این استان مرکزیت یابد و خراسان شمالی به عنوان منبعی برای سایر استان ها در زمینه سبک زندگی اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به این که بر این اساس مرکز آموزش و پژوهش های سبک زندگی اسلامی به زودی در استان خراسان شمالی راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: قرار است این مرکز در محل ساختمان فعلی دفتر امام جمعه بجنورد دایر شود.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با راه اندازی این مرکز، کار علمی و دانش بنیان پیرامون موضوع سبک زندگی اسلامی و راهکارهای تحقق آن، در  خراسان شمالی پایه ریزی شده و شکل می گیرد.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به این که خراسان شمالی را به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها می شناسند، اضافه کرد: با وجود این استان خراسان شمالی به عنوان باب الرضا(ع) نمادی در خور این عنوان ندارد.

 

وی یادآور شد: در سفر حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان همچنین ساخت نمادی با موضوع باب الرضا(ع) برای ورودی استان نظیر نماد دروازه قرآن شیراز پیشنهاد شد که قرار است ساخت این نماد در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر اساس برنامه این نماد در ورودی بجنورد از سمت تهران نصب شده تا هر فردی که وارد خراسان شمالی می شود با حالت روحی و روانی معنوی و ویژه وارد این استان شده و برای ورود به خراسان رضوی و زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) آمادگی های لازم را کسب کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به کمبودهای این شورا در استان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر این شورا مکان مشخص و حتی یک تابلو ندارد و اگر فردی با شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی کاری داشته باشد اصلا نمی داند باید به کجا مراجعه کند چرا که این شورا ساختمان و راه و نشانه ای ندارد.

 

وی تصریح کرد: البته این موضوع نیز در سفر اخیر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان مطرح و قرار شد تا در شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری و رفع شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات