۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۶۱۸
آیت الله شبستری:

اعتکاف تقابل با تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اعتکاف دارای ارزش های فردی و اجتماعی بسیاری است و بهترین راه تقابل با تهاجم فرهنگی غرب است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار ستاد اجرایی اعتکاف استان، با اشاره به این‌که اعتکاف بعد از انقلاب در جامعه رایج شده است، اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین در ذیل آیه «ما کان الله معذبهم و انت فیهم و ما کان الله وهم یستغفرون» می فرماید که خداوند دو آمان در میان شما دارد، یکی از میان شما رخت بسته که نبی مکرم اسلام است و دیگری استغفار است.


وی با بیان این‌که ماه رجب، ماه استغفار است، چنانکه منادی در این ماه ندا می دهد که «این الرجبیون» کجایند اهل ماه رجب که طلب استغفار کنند تا مستجاب شود، گفت: رجب ماه ریزش رحمت الهی است و ایام البیض در این ماه جلوه ای دیگری دارد، در این سه روز عمل ام‌داود آمده که در اسناد روایی معتبر مورد تأکید واقع شده است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: هرکه در ایام البیض روزه بگیرد و عمل ام داود را به جای آورد، قطعا حاجت روا خواهد شد، به ویژه این‌که مورد استغفار قرار خواهد گرفت که بزرگترین خواسته در این ایام است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان نیز از فضیلت بالاتری برخوردار است، ابراز داشت: از آنجایی که از اعمال مشترک ام داود و اعتکاف سه روز روزه و در مسجد بودن است، بعد از انقلاب این دو عبادت باهم برگزار می شود.


وی با بیان این‌که اعتکاف یک عمل بافضیلت و از زمان حضرت ابراهیم(ع) بوده است، تصریح کرد: اعتکاف در هر مسجدی که متروک واقع نشده و نماز جماعت در آن مسجد برگزار و اقامه می شود، جایز است.


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود اعتکاف را تحصن در خانه امن الهی دانست و اظهار داشت: معتکفین نوعا از جوانان هستند و در این سه روز با زبان روزه به تزرع و بکاء و دعا و نیایش می پردازد.


وی با بیان این‌که دعا برخی قضا و قدرهای ناگهانی را رفع می کند، تصریح کرد: اعتکاف دارای ارزش های فردی و اجتماعی بسیاری است، در اثر دعا و استغفار این جوانان و معتکفین است که معنویت در جامع حاصل می شود و بهترین راه تقابل با تهاجم فرهنگی غرب است.


آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مجریان امر اعتکاف دقت داشته باشند که اعتکاف از معنویت هرچه بیشتر برخوردار باشد و لازم است نیاز های رفاهی معتکفین تامین گردد، مجریان شریک در عبادت معتکفین بوده و دارای اجر بالایی هستند./854/پ203/ب

ارسال نظرات