۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۷۶۱۹
مسؤول نمانیدگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

خدامحوری و ولایت مداری رمز موفقیت بسیج و سپاه است‌

خبرگزاری رساـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: شهید مطهری آگاه به زمان و و مطلع از افکار جامعه یعنی شناسایی نیازهای بالفعل جامعه و آشنا با مقتضیات زمان بود.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان صبح امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با اشاره به ماهیت تشکیل سپاه توسط امام خمینی(ره)گفت: ابتدای تشکیل سپاه دو نظریه فرهنگی و نظامی برای ماهیت سپاه مطرح شد.

وی افزود: عده ای معتقد بودند که انقلاب اسلامی نوپا، نیازمند به دفاع است و ماهیت سپاه باید نظامی باشد، اما عده ای دیگر معتقد بودند چون ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است، ماهیت سپاه نیز باید فرهنگی باشد، لذا امام خمینی(ره) نیز با اعلام این که سپاه صد درصد نظامی و در عین حال صددرصد فرهنگی است، ماهیت سپاه را تبیین کرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که ماهیت سپاه عقیدتی، معنوی و ایمانی است افزود: سپاه و بسیج پیوند مخلصانه ای با روحانیت دارد که این موضوع در بین اقشار فرهنگی جامعه عینیت دارد و این ارتباط تأثیرگذاری است.

 

سپاه باید دنباله رو روحانیت اصیل در خط امام باشد

وی با تأکید بر این که سپاه باید دنباله رو روحانیت اصیل در خط امام باشد گفت: سپاه نباید خود را جدا از روحانیت بداند، چرا که سپاه و بسیج همواره در خط ولایت و روحانیت اصیل خواهد بود.  

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان در ادامه با اشاره به پیام تاریخی و ماندگار امام بعد از شهادت شهید مطهری، که شهید مطهری حاصل عمر من بود گفت: رهبرمعظم انقلاب نیز در باره شهید مطهری گفت، ایشان با قدرت فکری و اندیشه نو ، وارد میدان هایی شد که تا آن زمان هیچ کس وارد چنین میدان های اسلامی نشده بود، لذا افکار شهید مطهری مبنای فکری انقلاب اسلامی قرار گرفت.

 حجت الاسلام محمدی در ادامه شهید مطهری را عامل بقاء و جاودانگی دانست واخلاص و مقام تزکیه او در مناجات های عارفانه، گریه های شبانه هنگام نمازشب، قرائت قرآن، آگاه به زمان و اطلاع از نیازهای جامعه، آشنایی با مقتضیات زمان را از جمله ویژگی هایی شهید مطهری نام برد.

 

اعلام برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کاشان

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان در ادامه با اشاره به برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کاشان ، حضور بسیجیان و کارکنان سپاه در نماز جمعه، سخنرانی مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه کاشان پیش از خطبه های نمازجمعه، برگزاری نشست های بصیرتی در حوزه ها و پایگاه های بسیج سپاه، نشست عقیدتی و بصیرتی حلقه های صالحین در حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، تقدیر و تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی در محضرآیت الله نمازی را ازجمله برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کاشان بیان کرد.

حجت الاسلام محمدی همچنین، دیدار با خانواده شهدا عقیدتی سیاسی سپاه، برگزاری مراسم کوهپیمایی کارکنان ناحیه مقاومت سپاه، گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت و مربیان و هادیان سیاسی، همراه با تقدیر از مربیان و مدیران نمونه عقیدتی سیاسی، حضور درمدارس و تقدیر از معلمان و دانش آموزان بسیج،  برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه کتاب با موضوع شهید مطهری و رفتار علوی و معنوی، برگزاری نشست های افزایش جمعیت و گردهمایی کارکنان سپاه تحت عنوان نشست بصیرتی را از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کاشان نام برد.

شایان ذکر است، هفته گرامیداشت عقیدتی سیاسی، از فردا پنجشنبه11 اردیبهشت تا 17 اردیبهشت با اجرای برنامه های پیش بینی شده در نیروی مقاومت بسیج سپاه کاشان، حوزه ها و پایگاههای بسیج این شهرستان برگزار خواهد شد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات