۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۶۶۶
امام جمعه فاروج:

مسؤولان افزون بر مافوق خود باید پاسخگوی مردم نیز باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر این که نباید همدلی و همزبانی تنها در حد شعار بماند، گفت: ما مسؤول هستیم نه رییس و مسؤول، افزون بر پاسخگویی به مافوق خود و مردم می بایست به خداوند نیز پاسخ دهد.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام جواد(ع) با استناد به روایتی از این امام همام، اظهار کرد: جوادالائمه(ع) در حدیثی می فرماید: «إعلَم أنَّکَ لَن تَخلُوَ مِن عَینِ اللّه ِ فَانظُر کَیفَ تَکُونُ؛ بدان که از دید خداوند پنهان نیستى، پس بنگر چگونه اى».

 

وی با بیان این که این آموزه و سخن امام نهم شیعیان می بایست همواره مورد توجه همه مردم به ویژه مسؤولان و مدیران جامعه باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به عنوان یک مدیر در جامعه اسلامی همواره خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود دانسته و به وظایف خویش به بهترین نحو ممکن عمل کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اضافه کرد: ما مسؤول هستیم نه رییس و مسؤول افزون بر پاسخگویی به مافوق خود و مردم می بایست به خداوند نیز پاسخ دهد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در همین راستا سال 94 را به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، افزود: باید همدلی و همزبانی در بخش های مختلف سرلوحه کار تمامی مسؤولان قرار گیرد نه آن که تنها در حد شعار و مصاحبه باقی بماند.

 

وی با تأکید بر این که تحقق این مهم نیازمند اقدام عملی است، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همدلی، همزبانی، وحدت و انسجام را به منصه ظهور رسانده اند و اکنون نوبت مسؤولان و مدیران است تا به این مهم جامه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، خاطرنشان کرد: تقویت انسجام اجتماعی و ملی‏، کمک به دولت با توجه به چالش‏های موجود کشور، توجه به حقوق دوجانبه ملت و دولت‏ و لزوم انتقاد به‏جا و مناسب از دولت به‏نحوی که موجب بی‏اعتمادی ملت و اهانت به دولت نشود از جمله مواردی است که برای تحقق این شعار می بایست به آن ها عمل شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فاروج، لزوم پرهیز دولت از تحقیر و اهانت به منتقدین خود، متهم نکردن دولت به بهانه دغدغه داشتن و دلواپس بودن‏، عدم نادیده گرفتن زحمات و خدمات دولت‏، توجه دادن به قضاوت رهبری در خصوص دولت‏ها بر اساس عملکرد آن‏ها و رفع مشکلات کشور با همکاری دولت و ملت‏ را برخی دیگر از ملزومات تحقق شعار همدلی و همزبانی برشمرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدام عملی و نه شعاری مسؤولان به ملزومات تحقق شعار همدلی و همزبانی، در پایان سال شاهد تقویت معنادار همدلی، وحدت و همبستگی در کشور باشیم.

 

امام جمعه فاروج همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج تهاجم نظامی رژیم آل سعود و حامیان غربی و عربی این رژیم به ملت مظلوم و مسلمان یمن، تصریح کرد: رژیم آل سعود در این جنگ شکست سختی خورد و این موضوع را حتی اربابان آل سعود نیز تأیید کرده اند.

 

حجت الاسلام قلیزاده افزود: مقاومت جانانه ملت مسلمان یمن سبب شد تا رژیم آل سعود در این تهاجم نظامی به هیچ کدام از اهداف تعیین شده خود نرسد و دست از پا درازتر از یمن بازگردد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات