۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۶۸۷
رییس تبلیغات اسلامی خبر داد؛

راه اندازی 30خانه عالم در مناطق روستایی آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از راه اندازی سی خانه عالم در روستاهای این شهرستان خبر‌ داد.
خانه عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام  اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بعد از انقلاب خداوند برکات زیادی را نصیب کشورمان کرد و میوه ثمره آن بارورشد که وظیفه همه ما است که این نعمت را بازگو کنیم تا زحمات امام، شهدای گرانقدر و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بی ثمر نباشد.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای آموزه های قرآنی و اسلامی بنا شده است و امام راحل احساس کردند که چه در داخل و خارج انقلاب اسلامی نیازمند یک بلند گو می باشد که دستور تشکیل سازمان تبلیغات را صادرفرمودند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ستان آمل با بیان این که کار سازمان بر اساس نیازهای جامعه است، یادآور شد: در دهه اول حضور در عرصه دفاع مقدس، دهه دوم با رویکرد جدید آسیب شناسی و در دهه سوم و چهارم تربیت کادر نیروی انقلابی را در دستور کار داریم.

 

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: تربیت کادر نیروی انقلابی از دوازده سال گذشته شروع شد که در برنامه ریزی سطح کلان کشور، استانی و شهرستانی با تاسیس دبیرستان معارف اسلامی شروع شده است که درسطح مازندران چهار دبیرستان معارف وجود دارد.

 

 وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته با آموزش وپرورش و در صورت فراهم شدن شرایط دبیرستان معارف اسلامی در شهرستان آمل راه اندازی می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اهداف دبیرستان معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: علاوه بر تدریس دروس معارف، دانش آموزان با روحیه مذهبی تدریس می شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به تربیت قبولی های پنج قدیم تحت برنامه مصباح الهدی و نورالهدی، افزود: در این دو طرح که به مدت شش سال انجام می شود کارهای قرآنی از قبیل روخوانی، ترجمه، مفاهیم قرآن خواهد بود که افراد شرکت کننده می توانند هشتاد درصد قرآن را ترجمه کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: برگزاری گفتمان های دینی همراه با پاسخ گویی به شبهات دینی جزو برنامه های اصلی این سازمان در مدارس است که در سه سال اخیر در سه دبیرستان پر جمعیت شهرستان اجرا شد و برنامه های بسیاری نیز اجرایی می شود.

 

وی با بیان این که 500 هیأت مذهبی در این شهرستان شناسایی شدند، گفت: هیأت ها براساس سه بخش محوری، فعال و غیر فعال شناسایی شدند که 25 هیأت محوری در مناسبت های مذهبی در سال برنامه اجرا می کنند و 300 هیأت دارای کارت مجوز هستند.

 

وی تاکید کرد: در این شهرستان سی خانه عالم در روستاها ساخته شده که روحانی سکونت دائم دارد و 40 زمین برای ساخت خانه عالم واگذاری شده که نیازمند اعتبارات هستیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: از محل تبصره 22 ماده 180 اعتبارات ویژه نماینده مجلس 130 میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ 60 درصد اعتبار تعیین که 42 درصد تخصیص داده شده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات