۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۵۷۶۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان مطرح کرد:

ابراز نارضایتی تولیت مسجد مقدس جمکران از رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: متأسفانه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی حاضر نیستند که حضور جامعه مدنی در مسجد مقدس جمکران را پوشش دهند.
حجت الاسلام والمسلمين محمّدحسن رحيميان ديدار شهردار جديد قم با مراجع، علما ديدار شهردار جديد قم با مراجع، علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در دیدار سردار حسین باقری، شهردار جدید قم ضمن تبریک ایام با سعادت میلاد امام جواد(ع)، انتخاب شهردار قم را هم به مردم قم تبریک گفت و اظهار داشت: همان‌طور که گناه منجر به ارتکاب گناهان دیگر می‌شود، عمل صالح هم منشأ توفیقات دیگر می‌شود.

 

وی ابراز کرد: سابقه همواره در لاحقه تأثیر دارد و حتما یک نقطه روشن و محبوبی باید نزد خدای متعال وجود داشته باشد که محصول آن، توفیق دیگری برای عمل صالح بزرگتری باشد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از شهردار جدید قم انتظار داریم تا در پایگاه اهل‌بیت(ع) و این شهر مقدس خدمت بیشتری داشته باشد تا توفیق خدمات بیشتری را کسب کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در زیارت وارث هنگام عرض سلام به امام حسین(ع) اسلاب و ‌اجداد پاکیزه ایشان را خطاب قرار می‌دهیم چراکه اجداد هر انسان در اعمال وی اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد: روحانیان و نیز مسؤولان استانی قم باید آینه تمام عیار اهل‌بیت معصومین(ع) باشند همان‌طور که در روایت با عبارت «علیکم بالقم» به این شهر مقدس اهمیت ویژه می‌دهد تا مخاطبانشان آن را دریابند؛ امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه پایگاه شیعه را در قم ایجاد کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: این‌که بیش از 600 امامزاده در قم مدفون است، بیانگر مأمن بودن این شهر برای خاندان اهل‌بیت معصومین(س) و شیعیان است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: در مقبره شیخان، بزرگانی دفن شده‌اند که برخی از آنان از صحابی خاص ائمه معصومین(ع) بوده‌اند؛ از این رو باید پیاده کردن فرهنگ تشیع در جامعه، باید از تمام نمادها و اجزاء این فرهنگ بهره گرفته و آن را احیا کنیم.

 

وی گفت: انبوه چهره‌های بزرگی که در قم هستند، نشان می‌دهد که این شهر پایگاهی امن برای شیعه و خاندان اهل‌بیت معصومین(ع) بوده است اما آن زمان هنوز قم برای عموم مردم شناخته نبود تا این‌که مسجد مقدس جمکران به توصیه حضرت صاحب الزمان(عج) تأسیس شد و امروز پس از هزار سال، اهمیت قم جلوه گر شده است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به روند صعودی حضور جامعه مدنی به ویژه جوانان در مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: متأسفیم که چرا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی حاضر نیست که حضور جامعه مدنی در مسجد مقدس جمکران را پوشش دهند.

 

وی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران پایگاه عظیم تشیع است چرا که هم میعادگاه شیعیان جهان بوده و هم پایگاهی برای ترویج فرهنگ تشیع برای همه دنیا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: شامگاه سه شنبه و پنج‌شنبه هر هفته مسجد مقدس جمکران مملو از مؤمنان ایرانی می‌شود اما در سایر ایام نیز تعداد بسیاری از مسلمانان کشورهای گوناگون در این مسجد مقدس حاضر می‌شوند که در این حضور پر هیجان، ایرانی‌ها هم به حاشیه می‌روند.

 

وی گفت: زائران حرم رضوی در مشهد، حداقل 3 تا 7 روز در این شهر توقف می‌کنند اما این در حالی که شهر قم تنها معبر چند ساعتی مسافران و زائران است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد:‌ قم کلکسیونی از جاذبه‌های معنوی، تاریخی و انقلابی است؛ مسؤولان شهری باید از این جاذبه‌های این شهر همچون 600 امامزاده، بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی، مدرسه فیضیه و صدها جاذبه دیگر استفاده کرده تا توقف مردم در قم فقط برای چند ساعت نباشد.

 

وی با بیان این‌که توقف چند روزه مسافران در قم دست‌آوردهای مادی و اقتصادی فراوانی برای این شهر دارد،‌  گفت:‌ قم بزرگترین پایگاه برای پذیرش مسافران سراسر کشور است چراکه موقعیت جغرافیایی آن در محوریت ارتباطی استان‌ها است./997/پ202/ش

 

ارسال نظرات