۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۷۳۳
در حوزه علمیه بجنورد؛

مؤسسه نهج البلاغه خراسان شمالی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی به منظور نهادینه کردن سبک زندگی علوی و تبیین سیره و سخنان امیرمؤمنان امام علی(ع)، در حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد راه اندازی شد.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم افتتاح مؤسسه نهج البلاغه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد افتتاح شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و شمار دیگری از مسؤولان و مدیران استانی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد در مراسم افتتاح این مؤسسه با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر در راستای ترویج و تبیین سبک زندگی علوی در جامعه، اظهار کرد: باید سیره و سخنان امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به عنوان الگو مورد استفاده همه افراد جامعه قرار گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: هدف از راه اندازی این مؤسسه در حوزه علمیه بجنورد، برگزاری دوره های کوتاه مدت نهج البلاغه، برپایی جلسات تفسیر موضوعی نهج البلاغه از سوی اساتید برگزیده حوزوی و معارف اسلامی و برگزاری نشست های علمی و تخصصی نهج البلاغه است.

 

وی اضافه کرد: همچنین تهیه نرم افزارهای علمی با موضوع نهج البلاغه، تألیف و تدوین کتب و نشریه در این محور و نیز چاپ و تکثیر و توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی مرتبط با نهج البلاغه و سیره و سخنان امام علی(ع) از دیگر رویکردهای این مؤسسه خواهد بود.

 

حسین حیدرپور، مسؤول مؤسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی نیز در این مراسم، اظهار کرد: مؤسسه نهج البلاغه استان در راستای ارتقاء سطح معرفتی جامعه، گسترش فرهنگ والای اسلامی و ارائه الگوی مناسب اسلامی در مقوله های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دایر شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین شناخت هر چه بهتر و بیشتر شخصیت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و نهادینه کردن سبک زندگی علوی و سیره و سخنان این امام همام از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز محسوب می شود.

 

مسؤول مؤسسه آموزشی نهج البلاغه استان، برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف آموزشی با استفاده از سرمایه نهج البلاغه، تربیت کردن نسلی نو با آمیزه ها و آموزه های دینی، ترویج حجاب، توجه به اقتصاد مقاومتی، تبیین سبک زندگی اسلامی، اجرای شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت، آشنایی بیشتر فعالان دینی با فضای مجازی، برپایی نشست ها و گفتمان های تخصصی، ارائه بسته های معرفتی و کادرسازی و تربیت نیروی متخصص را از دیگر اهداف و رویکردهای این مؤسسه عنوان کرد.

 

حیدرپور که پیش تر به عنوان مدرس نشست های تفسیر موضوعی نهج البلاغه در استان فعالیت می کرد، گفت: در این مؤسسه دوره های آموزش نهج البلاغه برای نخستین بار در خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده دوره های نهج البلاغه در استان در چند مرحله به صورت آشنایی مقدماتی با نهج البلاغه، پیش و پس از پیدایش نهج البلاغه، معرفی امیرمؤمنان امام علی(ع) از نهج البلاغه، معرفی امیرمؤمنان امام علی(ع) از زبان ایشان، شیوه های نوین تدریس و سازه های نوین آن و فصاحت و بلاغت برگزار خواهد شد.

 

حیدرپور یادآور شد: با در نظر گرفتن استقبال مناسب مردم از این موسسه و با هدف جذب بیشتر افراد به فراگیری آموزه های نهج البلاغه و سیره علوی، دوره های مؤسسه نهج البلاغه استان خراسان شمالی به صورت رسمی از دوازدهم اردیبهشت ماه امسال، همزمان با سالروز میلاد امیرمؤمنان امام علی(ع) آغاز خواهد شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات