۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۷۶۰
نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

استانی شدن انتخابات مجلس فایده ای نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: باید انتخابات مجلس ما بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی و به دور از قدرت‌طلبی باشد در جمهوری اسلامی نباید مانند غرب هدف حزب در راستای کسب قدرت باشد بلکه حاکمیت خدا باید مورد نظر باشد.
دکتر اسدالله بادامچيان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، امروز ظهر در نشست خبری بررسی مزایا و معایب طرح استانی شدن انتخابات مجلس که در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: از نظر من با استانی شدن انتخابات هزینه‌ها بالا خواهد رفت زیرا در این شرایط افراد سوء استفاده‌گر از راه‌های نامشروع استفاده می‌کنند بنابراین این طرح خطر خرید و فروش رای را افزایش خواهد داد.

وی افزود: امروز در کشور ما مجلس با مجالس کشورهای غربی، کشورهای کمونیستی یا نظام‌های تک‌حزبی تفاوت دارد در واقع مجلس خانه ملت و نماینده مردم است.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، در ادامه عنوان کرد: باید انتخابات مجلس ما بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی و به دور از قدرت‌طلبی باشد در جمهوری اسلامی نباید مانند غرب هدف حزب در راستای کسب قدرت باشد بلکه حاکمیت خدا باید مورد نظر باشد.

بادامچیان افزود: اصولا این مهم است که مردم باید رای دهند اما زمانی‌که گفته می‌شود باید حزب رای دهد در واقع حقوق مردم ضایع می‌شود در حالی که احزاب در همه کشورها اکثریت مردم را ندارند، حقوق افراد نباید دستخوش احزاب شود بلکه باید راه برای مردم باز شود تا مردم انتخاب کنند

وی با اشاره به سابقه طرح استانی شدن انتخابات در مجلس، بیان داشت: در مجلس پنجم استانی شدن انتخابات شروع و مطرح شد که در مجلس ششم بعد از ارسال به شورای نگهبان رد شد زیرا شورای نگهبان این طرح را مخالف شرع و قانون دانست، در حقیقت ما می‌خواهیم انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که مردم حضور داشته باشند.

بادامچیان در پاسخ به ادعای صادق زیبا‌کلام که امروز همه چیز در دست نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: ما این صحبت را نمی‌پذیریم زیرا امروز در کشور نهادها و قوه قضائیه نیز در جایگاه‌های خود کار می‌کنند، بر اساس قانون اساسی ما مجلس مردم است و نمایندگان مردم در مجلس حضور دارند.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با اشاره به نگاه منفی صادق زیبا کلام در اظهارات ، عنوان کرد: در انتخابات سال 88 پول‌های کثیف عوامل بیگانه برای فتنه‌گری از چه کسانی حمایت می‌کردند، با زور و استبداد نمی‌توان نظر مردم را جلب کرد شما بهتر است شورای نگهبان را نکوبید اگر شورای نگهبان بر انتخابات نظارت نداشته باشد چه کسانی نظارت کنند.

وی بیان داشت: اگر شورای نگهبان افرادی را رد صلاحیت کرده به دلیل وجود مشکلات عدیده آنها بوده و صرفا مشکلات سیاسی نبوده است.

 بادامچیان با اشاره به این‌که طرح استانی شدن انتخابات هزینه‌ها را بالا می‌برد، بیان داشت: این طرح مجلس را از مردم بودن خارج کرده و چیزی شبیه مجلس سنا یا مجلس اشرافی می‌کند در حالی‌که وجود مجلس سنا در قانون اساسی رد شده زیرا حقوق مردم را از بین می‌برد.

نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: احزاب فعالیت کنند ما حرفی نداریم اما حاکمیت حزبی حقوق افراد را در انتخابات از بین می‌برد و در آن زمان دیگر مجلس مردمی نخواهد بود همچنین اگر انتخابات استانی شود کسی که قصد دارد در ورامین  رأی آورد باید در تهران هم رأی بیاورد پس باید برای موفقیت در شهر بزرگی چون تهران نیز کار کند و به این ترتیب روستاها دچار محرومیت می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات انتظارات از نماینده بالا رفته و او نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد و در نهایت این طرح مفید نخواهد بود./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات