۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۷۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نباید در زمین خودی برای دشمن بازی کنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: طلاب و دانشجویان وظیفه دارند، تحلیل و گفتمان سازی درستی از بیانات مقام معظم رهبری را میان نخبگان و مردم توسعه دهند.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش بررسی تحولات خاورمیانه در تبریز با ارائه تحلیل سیاسی از تحولات اخیر منطقه‌ای گفت: یکی از اساسی ترین طرح ها برای جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی، اختلاف شیعه و سنی است.

 


وی با اشاره به این‌که سیاست‌های تفرقه‌افکنانه غرب در منطقه متأسفانه با غفلت و ناآگاهی سران برخی از کشورهای عرب منطقه‌ای جواب داده است، خاطرنشان کرد: اگر شاهد مسلمان‌کشی در منطقه هستیم، همه نشأت گرفته از عدم بصیرت و آگاهی مسلمانان نسبت به رسالت وحدت‌بخش رسول گرامی اسلام بوده است.

 


حجت الاسلام نظری تحرکات وهابیت و دیگر فرقه‌های افراطی از جمله جریان شیرازی‌ها را هم‌راستا با سیاست‌های تفرقه‌ای غرب در منطقه دانست و گفت: تشیع لندنی و اسلام آمریکایی همواره عامل عدم تحقق وحدت در میان امت اسلامی بوده است، امروز همه نسبت به مقابله با چنین جریان‌های انحرافی مسؤول هستیم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن ارائه اطلاعاتی از طرح های مختلف مطرح شده برای خاورمیانه گفت: باید با مطالعه طرح ها و استراتژی های مختلف غرب و رژیم صهیونیستی درباره آینده جهان و منطقه، در چارچوب نگاهی جهانی، تحولات منطقه و یمن را تحلیل کنیم، وگرنه دچار خطا می شویم.

 


حجت الاسلام نظری به تشریح رسالت دانشجویان نسبت به تحولات منطقه‌ای و جهانی پرداخت و افزود: طلاب و دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته علوم سیاسی وظیفه دارند، تحلیل و گفتمان سازی درستی از بیانات مقام معظم رهبری را میان نخبگان و مردم توسعه دهند و مراقب باشند در زمین خودی برای دشمن بازی نکنند.

 


نماینده اسبق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از اساتید دانشگاه با عنوان فرماندهان جنگ نرم اظهار داشت: اساتید حوزه و دانشگاه نیز باید با دید وسیع در کلاس های درس، فضای علمی را گسترانده و به رفع شبهات بپردازند.

 


همچنین در ابتدای این همایش بیانیه بسیج دانشجویی در رابطه با جنایات آل‌سعود در یمن قرائت شد و طوماری نیز در اعتراض به این جنایات به امضای اساتید و دانشجویان تبریز رسید./854/پ202/ب4

ارسال نظرات