۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۷۷۶
به همت استاد دانشگاه هند منتشر شده است؛

تألیف 80 عنوان کتاب در منقبت امیرالمؤمنین

خبرگزاری رسا ـ دکتر خسرو قاسم در همایش حکومت علوی گفت: مناقب امام علی(ع) به قدری است که نمی‏شود همه آن را در بین اوراق کاغذ جمع‏آوری کرد اما کتابی را بنده تحت عنوان الخصائص العلویه فی الاحادیث النبویه جمع‏آوری کردم که در آن به غیر از بیان مناقب ایشان ایرادات وارده بر این روایات نیز رد شده است.
همايش حکومت علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حکومت علوی بعد از 14 قرن ظهر امروز با حضور اندیشمندانی از جهان اسلام و با حضور حضرت آیت‏الله موسوی اردبیلی در دانشگاه مفید برگزار شد.

 

در این نشست دکتر خسرو قاسم استاد دانشگاه هند و مولف کتب مختلف با موضوعات علوی به سخنرانی پرداخت و گفت: در زمانی که هجمه‏های بسیاری علیه امام علی(ع) در اقصا نقاط کشورهای اسلامی و غیر اسلامی رخ می‏داد روزی پیامبر اعظم(ص) را در خواب دیدم که با بدنی خون آلود خطاب به من فرمود با معرفی امام علی(ع) پیام اسلام را به جهانیان برسان.

 

بعد از دیدن این خواب به تألیف کتبی در معرفی امام علی(ع) پرداختم که از جمله آن موسوعه مرویات علی بن ابی طالب(ع) است که 25 هزار روایات در منقبت اهل بیت(ع) در آن جمع‏آوری شده است.

 

وی امام علی(ع) را امام عدالت نامید و خاطر نشان کرد: از مهم‏ترین مسائلی که در آثار مختلف نگریستم که در آن امام(ع) برای آنها اهمیت زیادی قائل بود مسأله بازار و کسب و در آمد بود که امروزه با وجود مسائل مختلف اقتصادی و اهمیت به کسب رزق حلال از سوی مسلمانان اهمیت آن بهتر درک می‏شود.

 

مؤلف کتاب مناقب امیرالمونین فی امهات کتب اهل السنه ابراز داشت: برگزاری اینچنین همایشی خوب است اما ما باید یاد بگیریم که در رفتار و کردار چه در سطح اجتماعی و چه در سطح فردی مانند ایشان شویم.

 

وی با اشاره به روایتی از احمد حنبل که امام علی(ع) را زینت خلافت نامیده بود اظهار داشت: مناقب امام علی(ع) به قدری است که نمی‏شود همه آن را در بین اوراق کاغذ جمع‏آوری کرد اما کتابی را بنده تحت عنوان الخصائص العلویه فی الاحادیث النبویه جمع‏آوری کردم که در آن به غیر از بیان مناقب ایشان ایرادات وارده بر این روایات نیز رد شده است.

 

این مؤلف علوی که بیش از 80 تألیف درباره امام علی(ع) جمع آوری کرده است، گفت: کتاب فتح العلی بصحت باب مدینه العلم علی، تصحیح رد الشمس و ترغیم النواصب الشمس،تفسیر الامام الامیر المومنین، علی رضی الله عنه، البرهان الجلی فی افضلیت مولی المومنین، فضائل امیر المونین به زبان خلفای راشدین و سیرت سیدنا علی کرم الله وجهه از دیگر تألیفات اینجانب است./1329/پ202/ف

ارسال نظرات