۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۵۷۸۳۱
کارشناس مسائل دینی:

آثار شهید مطهری کاربرد بسیاری در پاسخ به شبهات امروز جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که کتب شهید مطهری در پاسخ به سؤالات و شبهات امروز جامعه بسیار پرکاربرد است، گفت: شهید مطهری با تلاش و کوشش و مطالعات عمیق در موضوعات مختلف این کتاب ها را نوشته و این کتب آماده در دست ما قرار گرفته و کافی است ما روزی نیم ساعت از وقت خود را به آن اختصاص بدهیم.
شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، حجت الاسلام مصطفی اژدری، کارشناس مسائل دینی از قم، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ابراهیمیه کرمان با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه شهید مطهری و کتاب‌های ایشان گفت: علت اهمیت ندادن به آثار ایشان و شرکت نکردن در طرح مطالعاتی شهید مطهری، یا عدم شناخت جایگاه شهید مطهری و کتاب‌های ایشان است یا کوتاهی و اهمال گذاشتن این امر.


وی افزود: از جمله ویژگی‌های کتب شهید مطهری به روز بودن، ساده بودن و جذاب بودن همراه با دلیل و استدلال محکم است.


حجت‌الاسلام اژدری اظهار داشت: از جمله ویژگی های فردی شهید مطهری علاوه بر مبارزات سیاسی و کارهای تبلیغاتی، عبادت ایشان بوده به گونه‌ای که ایشان همیشه سه ساعت بعد از نماز مغرب و عشا می‌خوابیدند و دو ساعت مانده به اذان صبح بیدار می شدند و به عبادت می‌پرداختند.


وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) درباره شهید مطهری فرمودند: «شهید مطهری حاصل عمر من است» و همچنین در مورد آثار ایشان گفتند: «آثار ایشان بلا استثناء قابل استفاده است» و مقام معظم رهبری نسبت به مبانی فکری شهید مطهری فرمودند: «شهید مطهری مبانی جمهوری اسلامی را داده است» و نیز گفته‌اند: اصول فکری من از آثار شهید مطهری است.


کارشناس مسائل دینی با اشاره به آماده بودن این کتب گفت: شهید مطهری با تلاش و کوشش و مطالعات عمیق در موضوعات مختلف این کتاب ها را نوشته و این کتب آماده در دست ما قرار گرفته و کافی است ما روزی نیم ساعت از وقت خود را به آن اختصاص بدهیم.


وی با اشاره به کاربرد بسیار زیاد این کتب در پاسخ به سؤالات و شبهات امروزه، گفت: سؤالات و شبهاتی که امروزه در جامعه است نیاز به پاسخ های کامل و قانع کننده دارد که ما طلاب باید نسبت به این سؤالات و شبهات احساس مسؤولیت داشته باشیم و برنامه ای را به مطالعه این کتب اختصاص دهیم.


وی در آخر با ابراز تأسف از کمرنگ بودن کتاب های شهید مطهری در حوزه های علمیه گفت: اگر در  مطالعه این کتاب ها کوتاهی کنیم، مدیون وقت‌هایمان هستیم و روز قیامت باید جواب بدهیم./972/پ202/ح

ارسال نظرات