۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۹۱۳
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

آل سعود مزدور و نوکر آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، ضمن محکوم کردن حمله هوایی عربستان به یمن ، گفت: سعودی ها در تاریخ ثابت کردند که همیشه در حال نوکری و خدمتگزاری به آمریکا و صهیونیست ها هستند.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با اشاره به این که درگیری عربستان با یمن سابقه تاریخی دارد، ادامه داد: عربستان و یمن به دلیل هم مرز بودن منازعاتی بر روی خاک و عقیده دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که موج بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته است، اظهار داشت: خیزش مردمی در یمن در حال برقراری است و حوثی ها سردمدار این بیداری اسلامی هستند.

 

وی اختلاف عقیدتی و ترس از نفوذ معنوی ایران در یمن را از دلایل حمله عربستان به یمن برشمرد و خاظرنشان کرد: به اذعان سعودی ها ایران با فتح سوریه، لبنان، عراق و یمن به دنبال هلال شیعی است اما غافل از اینکه آنها با یک ملت روبرو هستند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا با بیان این که عربستان می خواهد یمن را مستعمره خود قرار دهد، عنوان کرد: عربستان نمی تواند یمن مستقل را تحمل کند و استقلال یمن و حفظ حیثیت یمن در منطقه و زیر بار ذلت نرفتن، خواسته همه مردم یمن است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که دیگر لقب خادم الحرمین برازنده آل سعود نیست، افزود: عربستان مستعمره آمریکا و اروپا در منطقه است و از منافع آنها محافظت می کند.

 

وی جنگ عربستان با یمن را همانند حمله صهیونیست ها به غزه دانست و با تاکید بر این که عربستان در مقابل یمنی ها شکست خواهد خورد، ادامه داد: ملت و ارتش یمن قدرتی هستند که با اتحاد همدیگر سعودی ها را به زانو در می آورند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در پاسخ به این سؤوال که چرا یمنی ها اقداماتی علیه سعودی ها انجام نمی دهند، تصریح کرد: به دلیل موقعیت دو شهر مکه و مدینه این حساسیت وجود دارد که اگر یمن حمله هوایی انجام دهد عربستان بخواهد کشورهای منطقه را بر علیه یمن بشوراند.

 

وی یمنی ها را مردمی انقلابی دانست و با تاکید بر این که حوثی ها با هوشیاری در حال اداره کردن جنگ هستند، افزود: همانطوری که صهیونیست ها نتوانستند در باریکه غزه پیروز شود به یقین عربستان در مقابل ملت شجاع یمن شکست خواهد خورد.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که عربستان از متحدین آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: آمریکا نمی خواهد در یمن حزب الله دیگری شکل بگیرد و این به یقین برخلاف منافع آمریکا است.

 

وی با بیان این که ارتش عربستان منفعل و از هم گسسته است، ادامه داد: عربستان در حمله زمینی به حتم در مقابل مردم انقلابی یمن شکست می خورد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا، سکوت جوامع بین المللی در مقابل حمله ناجوانمردانه عربستان را محکوم کرد و عنوان داشت: حوثی ها منافع جوامع بین الملل را به خطر انداختند و به همین علت دنیا در سکوت معناداری فرو رفته است.

 

وی با بیان این که عربستان می خواهد یک نارضایتی درعموم مردم یمن ایجاد کند تا حمایت خود را از حوثی ها بردارند، افزود: مردم یمن مردمی شهادت طلب هستند و تا پای جان از آرمان های خود دفاع می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: آتش بس موقت عربستان بر علیه یمن یک دروغ سیاسی بود تا چهره خود را در دنیا موجه نشان دهد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات