۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۹۳۷
آیت الله حسینی بوشهری:

استفاده بهینه مسؤولان از ظرفیت های حوزه علمیه آینده ای درخشان را رقم می زند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مسؤولان باید در حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان از نخبگان و فرهیختگان حوزوی همت بیشتری داشته باشند، گفت: مسؤولان توجه داشته باشند که استفاده بهینه از ظرفیت های حوزویان آینده ای درخشان را برای جامعه رقم می زند، حوزویان دارای ظرفیت های بالفعل و بالقوه بسیاری هستند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار سورنا ستاری با بیان این که اقتصاد دانش بنیان زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است، گفت: در عرصه های گوناگون به ویژه مسأله اقتصاد مقاومتی باید نگاهی بلند و دور اندیش داشته باشیم.

 

وی افزود: پشرفت اساسی کشور  بستگی به نگاه و برنامه های بلند مدت و دور اندیشی جامعه دارد، از همین رو باید تلاش کرد تا مردم مسائل روزمره را ملاک و معیار نظرهای خود قرار ندهند.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزایش بنیاد ملی نخبگان و ستادهای اجرایی و علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نشان‌دهنده بهبودی کمی و کیفی فعالیت‌ها دانست و اظهار داشت:  ارتباط بنیاد ملی نخبگان با مراکز علمی و حوزوی مسأله ضروری است که باید به آن توجه داشت.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه از آغاز تشکیل بنیاد نخبگان شاهد فعالیت های خوب و جدیدی بودیم، نکات مثبتی در آیین نامه این بنیاد دیده می شود که در صورت اجرایی شدن شاهد تحولاتی خواهیم بود و کشور رشدی رو به جلو خواهد داشت.

 

امام جمعه قم با بیان این که مسؤولان باید در حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان از نخبگان و فرهیختگان حوزوی همت بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: مسؤولان توجه داشته باشند که استفاده بهینه از ظرفیت های حوزویان آینده ای درخشان را برای جامعه رقم می زند، حوزویان دارای ظرفیت های بالفعل و بالقوه بسیاری هستند.

 

وی با تأکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر نهادها و وزارتخانه ها با حوزه علمیه عنوان کرد: این نهادها می توانند نیازها و درخواست های خود را به حوزه علمیه ارائه کنند تا با توجه به درخواست راهکارها و پیشنهادهایی از سوی حوزه های علمیه مطرح شود.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد:  حوزه علمیه برای برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزویان و بنیاد نخبگان آمادگی دارد، پس از تشکیل کمیسیون های مشترک نیز می توان خروجی کار را در راستای نیازها و برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

 

وی در پایان گفت: حوزه علمیه نیز همگام با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای پیگیری مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش جدی  می کند./1323/پ202/ش

ارسال نظرات