۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۹۴۰

مراسم کلنگ زنی علمیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم کلنگ زنی علمیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی، تنها پیامبر مدفون در استان تهران در شهرستان رباط کریم برگزار شد.
مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني مراسم کلنگ زني علميات بازسازي و توسعه بقعه تنها پيامبر تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم کلنگ زنی عملیات بازسازی و توسعه بقعه لوط نبی(ع)، تنها پیامبر مدفون در استان تهران امروز با حضور مسؤولان شهرستانی در روستای پیامبر رباط کریم برگزار شد.

 

براساس این گزارش، در این مراسم، حجت الاسلام محمد ارژنگی،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم اظهار کرد: این بقعه در شهرستان با بی مهری واقع شده بود و می طلبید تا جلسات بسیاری تشکیل شود تا این بقعه توسعه و بازسازی شود.

 

وی افزود: فضای طراحی شده برای این بقعه 810 متر است که شامل بخش های تربت خانه و سه شبستان خواهد بود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم ادامه داد: در طرح جامع تصویب شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی غسالخانه،دفتر هیأت امنا و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و... آمده است.

 

در ادامه ابراهیم نکو، نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس، اظهار داشت: بقعه لوط نبی متعلق به مردم ایران بوده و منحصر به رباط کریم نیست و ضرورت دارد این بنای دینی توسعه و بازسازی شود و اعتبارات لازم در اختیار متولیات قرار گیرد.

 

در این مراسم همچنین علی بیگی، فرماندار رباط کریم با اشاره به مقام حضرت لوط نبی(ع) و این‌که نام این رسول خدا در قرآن کریم آمده است، گفت: برای توسعه و بازسازی بقعه حضرت لوط(ع) از خیرین کمک گرفته ایم و تلاش می کنیم تا در کمیته شهرستانی اعتباراتی برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است، مراسم کلنگ زنی بقعه لوط نبی(ع) صبح امروز در آستان مقدس ایشان در روستای پیغمبر در شهرستان رباط کریم برگزار شد./9664/پ202/ح

ارسال نظرات