۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۹۵۴
امام جمعه بیرجند:

همدلی کارگر و کارفرما رمز پویایی اقتصاد نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند بیان این که در جامعه امروز باید میان کارگر و کارفرما یک ارتباط نزدیک و همدلی وجود داشته باشد تا جامعه به پویایی و رشد برسد، گفت: همدلی کارگر و کارفرما رمز پویایی نظام اقتصادی اسلامی است.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در دیدار با کارگران، و کارفرمایان خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد رجب و هفته کار و کارگر گفت: این ایام فرصتی برای گرامیداشت 13 رجب و قدردانی از زحمات پدران دلسوز و کارگران زحمت کش است که برای تأمین معاش و رزق حلال خانواده خود به صورت شبانه روزی و بدون وقفه تلاش می‌کنند.

 

وی ادامه داد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) نمونه بارز یک مرد، پدر و مصداق کامل استقامت و مردانگی در کار و تلاش هستند و ایشان نه تنها با کار و تلاش از خانواده خود حمایت می‌کردند بلکه حامی تمام خانواده‌های بی پرپرست و فقیر مدینه بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در جامعه امروز باید میان کارگر و کارفرما یک ارتباط نزدیکی و همدلی وجود داشته باشد تا جامعه به پویایی و رشد برسد، گفت: همدلی کارگر و کارفرما رمز پویایی نظام اقتصادی اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: همان طور که امیرمؤمنان حضرت علی(ع) تأکید فراوانی بر کار، تلاش و استقامت دارند باید ما هم جامعه را اهل تلاش و همت کرده و همه با هم در امر تولید و کار آفرینی پیشگام باشیم تا کشور به یک بستر اقتصاد اسلامی و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) تبدیل شود.

 

وی با اشاره به این که در جامعه امروز باید یک تغییر فرهنگ و نگرش نسبت به کار مفید و کار آفرینی صورت گیرد، اظهار کرد: کار دیروز خانواده باید با کار امروز جوانان با هم تکمیل کننده و سرآغاز یک جهش و تولیدی در جامعه باشد چرا که یکی از رسالت‌های ما در زندگی باور یکدیگر در کار، تلاش و آباد کردن زمین خدا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه زنده و پویا جامعه ای است که در آن کار و تلاش احیا شود و جامعه‌ای که تنها وارد کننده و مصرف کننده کالاهای دیگر کشورها است یک جامعه زنده و پویا نیست بلکه یک جامعه وابسته است که در درازمدت حیات و بقای خود را در معرض تهدید جدی دشمنان قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران گفت: ایشان تأکید بسیاری بر تولیدات داخلی و خودکفایی اقتصادی دارند و کارگران و کارفرمایان ما باید در این جهت گام‌های مؤثری بردارند.

 

وی افزود: در حال حاضر جامعه کارگری و کارآفرین با تولید و اشتغال زایی در جامعه حافظ منافع امنیتی کشور هستند و جامعه کارگری ما جامعه‌ای بصیر، هوشیار، توانمند و پرتلاش است و ما باید قدر این افراد زحمت کش و غیور را بدانیم و کارفرمایان و دولت هم موظف هستند اسباب آسایش و رفاه را برای این قشر زحمت‌کش فراهم کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات