۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۵۷۹۵۶
آیت الله موسوی اردبیلی:

جامعه باید به سمت عقل گرایی حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با بیان این که حرکت جامعه به سوی عقل گرایی و عقلانیت بسیار ضروری است، گفت: در جامعه مذهبی نسبت به مسائل دینی باید توجه ویژه ای انجام شود، تربیت کودکان و جامعه و علاقه مند کردن آنان به دین باید علمی و از روی اصول باشد.
آيت الله موسوي اردبيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید عبد الکریم موسوی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه امروز در دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که باید به درخواست ها و افکار نخبگان توجه شود، گفت: باید به افکار جوانان اهمیت داده شود که افکار و باطن مهم تر از ظواهر آنان است.

 

وی با تأکید بر تقویت فعالیت دینی نخبگان افزود: مسؤولان باید به فعالیت های دینی و اعتقادی نخبگان در عرصه تربیت معنوی و تقویت خدامحوری توجه بیشتری داشته باشند، باید توجه داشت که بی دینی منشأ تمامی بدی ها است.

 

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با بیان این که حرکت جامعه به سوی عقل گرایی و عقلانیت بسیار ضروری است، اظهار داشت: در جامعه مذهبی نسبت به مسائل دینی باید توجه ویژه ای انجام شود، تربیت کودکان و جامعه و علاقه مند کردن آنان به دین باید علمی و از روی اصول باشد.

 

وی با هشدار و انتقاد از ترویج مادی گرایی در جامعه ادامه داد: متأسفانه امروزه برنامه‌های نامناسبی از سوی رسانه‌ها غربی و ماهواره‌ها پخش می شود، با توجه به چنین شرایطی توجه به معنویت و طهارت فکری بسیار اهمیت دارد، از همین رو مسؤولان باید برای معنویت انسان ها در تلاش باشند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که باید در تربیت کودکان و جوانان به مسأله مذهب توجه شود، ابراز داشت: افکار فرزندان باید از سنین پایین با مسائل معنوی پرورش پیدا کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات