۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۷۹۶۲
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

جریان مدعی یمانی همچون بهائیت مولود استعمار است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این‌که جریان مدعی یمانی شباهت بسیاری به بهائیت دارد، گفت: این جریان تا کنون کوچکترین مخالفتی با داعش نکرده چراکه همگی آنان وابسته به استعمار هستند؛ چنانچه روزی طرفداران احمد الحسن منکر اسلام و ائمه معصومین(ع) شوند، هیچ جای تعجبی نیست.
مدعيان دروغين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالقاهر همایون، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در نشست تخصصی نقد و بررسی جریان مدعی یمانی که پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد، شکل گیری جریان‌های انحرافی را منشأ تحقیقات و رشد علمی محققان شیعی و نیز تثبیت حقانیت این مکتب اثنی عشری دانست و اظهار داشت: حق زمانی روشن می‌شود که در کنار باطل گذاشته شده و با یکدیگر مقایسه شوند.

 

وی خطاب به افرادی که از جریان مدعی یمانی به عنوان فرقه یاد می‌کنند، گفت: نباید از جریان احمد الحسن به عنوان یک فرقه یاد کرد؛ فرقه سازی خود یکی از حربه‌های دشمن است تا روایت 72 فرقه را به شیعیان نسبت دهند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به ریشه جریان یمانی خاطرنشان کرد: صد و هفتاد سال چهار جریان انحرافی، مهدویت شیعه را هدف قرار گرفت که هنوز هم در حال فعالیت هستند اما جریان بهائیت به سبب پشتیبانی‌های ویژه فعالیت گسترده‌تری پیدا کرد.

 

وی عنوان کرد: سرهنگ جیکاک عصایی داشت که شوکر به آن وصل بود؛ وی ادعا می‌کرد هر آن کسی که سید نباشد، این عصا به او واکنش نشان می‌دهد؛ همچنین وی برای اثبات حقانیت خود، ماده نسوزی به ریش خود می‌زد و ادعای دروغگویی مخالفان خود را از این طریق به اثبات می‌رساند.

 

حجت‌الاسلام همایون با تأکید بر این‌که استعمار پشت سر تمام جریان‌های انحرافی است، ابراز کرد: فرد مدعی یمانی با نام اصلی احمد اسماعیل و نام مستعار احمد الحسن متولد سال 1973 میلادی در بصره است.

 

وی ادامه داد: کسی از زنده بودن احمد الحسن خبری ندارد زیرا کتاب و تمامی فایل‌های صوتی که منتسب به وی هستند، قدیمی بوده و در حال حاضر هیچ اثری از خود به جای نگذاشته است؛ البته مبلغان فرد مدعی یمانی به سبب اشکالات و تناقضات فراوانی که در آثار وی وجود دارد، منکر انتساب این آثار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: احمد الحسن نخستین ادعای خود را پس از چندین زیارت پیاده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کرد؛ نخست مدعی رؤیت حضرت صاحب الزمان(عج) در خواب و سپس مدعی زیارت ایشان در بیداری شد.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تأکید کرد: احمد الحسن پس از ادعای رؤیت امام زمان(عج)، مدعی شد که وصی ایشان است؛ پس از مدتی گفت که با پنج نسل فاصله از فرزندان حضرت حجت(عج) است.

 

وی ادامه داد: همچنین از جمله ادعاهای وی می‌توان به اراده کردن برای دیدن هر یک از امامان معصوم(ع)، معصوم بودن خود و نخستین مهدی بعد از رسول اکرم(ص) بودن اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام همایون تصریح کرد: احمد الحسن پس از ابراز ادعاهای کذب خود، حرکاتی نظامی را آغاز کرد و با شکست این عملیات‌های سه گانه در مکانی نامعلوم مخفی شد.

 

وی عنوان کرد: پس مخفی شدن احمد الحسن، مبلغان وی فعالیت مجازی خود را آغاز و مهره‌هایشان را در بسیاری از کشورها شکار کردند؛ آن‌ها وب سایتی با نام مهدیون طراحی کرده و از طریق طرح پرسش‌هایی، ذهن مخاطب را به خود مشغول می‌کردند.

 

وی عنوان کرد: صالح الوردانی که یکی از مستبصران شیعه مصر است نقل می‌کند، مبلغان احمد الحسن در سال 87 برای بیعت گرفتن نزد من آمدند که من تنها خواستار دیدار با شخص احمد الحسن شدم؛ آنان نیز مرا که گذرنامه مجوزداری نداشتم، با احترام مرزبانان امارات به این کشور برده و یک هفته از من پذیرایی کردند؛ البته در نهایت هم اثری از احمد الحسن پیدا نشد.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این‌که مبلغان احمد الحسن مدارسی در آلمان، بصره و مصر دارند، گفت: زمان حکومت محمد المرسی در مصر، تمام مراکز شیعه تعطیل شد و تنها مدرسه احمد الحسن توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: منشأ مستند «ظهور بسیار نزدیک است» به شخص عبدالله هاشم باز می‌گردد که وی چندی پیش به مجری تلویزیون گفت، تو نخستین کسی خواهی بود که این مستند را می‌بیند.

 

حجت‌الاسلام همایون بیان کرد: نخستین مؤلفه جریان احد الحسن تکفیر افراد رو در روی خود است؛ مبلغان این جریان معتقدند که باید به احمد الحسن ایمان آورد و چنانکه کسی ایمان نیاورد، کافر و نجس است.

 

وی گفت: حمله به مراجع عظام تقلید و حرمت تقلید بخشی از مؤلفه‌های جریان احمد الحسن است که حتی در این راستا حضرت آیت‌الله سیستانی را به اسم یکی از دشمنان امام زمان(عج) خطاب کرده و مدعی مناظره با رهبر معظم انقلاب در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: مبلغان جریان یمانی کارکردهای حضرت صاحب الزمان(عج) پس از ظهور را همگی به نام احمد الحسن می‌زنند؛ این اقدامات شباهت بسیاری به آغاز به فعالیت جریان بهائیت دارد.

 

وی عنوان کرد:‌ بر اساس روایات شیعه، یمانی به هنگام خروج سفیانی ظهور می‌کند اما معتقدان به جریان احمد الحسن نه تنها سفیانی را معرفی نمی‌کنند بلکه با جریان‌های جنایتکار هم برخورد نکرده و حتی بیانیه‌ای هم علیه آنان نمی‌نویسند.

 

حجت‌الاسلام همایون با بیان این‌که جریان مدعی یمانی شباهت بسیاری با بهائیت دارد، گفت: این جریان تا کنون کوچکترین مخالفتی با داعش نکرده چراکه همگی آنان وابسته به استعمار هستند؛ چنانچه روزی طرفداران احمد الحسن منکر اسلام و ائمه معصومین(ع) شوند، هیچ جای تعجبی نیست.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: حسین موسوی از جمله منافقانی است که به عنوان بازرس از سوئد به پادگان اشرف اعزام می‌شود؛ وی هم اکنون به عنوان لیدر و مبلغ جریان یمانی در ایران به سر می‌برد./997/پ201/ف

ارسال نظرات