۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۹۷۲
از سوی دفتر آیت‌الله مجتهد شبستری؛

مجلس بزرگداشت آیت الله ملکوتی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله مسلم ملکوتی، امام جمعه سابق تبریز، امروز از سوی دفتر آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان در تبریز برگزار شد.
آيت الله مسلم ملکوتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله مسلم ملکوتی، امام جمعه سابق تبریز، امروز از سوی دفتر آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در این مراسم با تسلیت ارتحال آیت الله ملکوتی، با اشاره به روایت؛ « اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ،» گفت: زیانی که با ارتحال عالمی در جامعه حاصل شود، جبران نخواهد شد چنانکه معصوم (ع) می فرمایند: علما مرزبانان فرهنگی و دینی مردم در مقابل تهاجم دشمن هستند، در حقیقت علما سنگربانان فرهنگی جامعه اند.


امام جمعه اهر با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب، افزود: ایشان فرمودند «کلید حل مشکلات کشور لوزان و نیویورک و ژنو نیست در داخل کشور است»، امروز وجود نورانی حضرت آیت الله امام خامنه ای شخصیتی بی نظیر است که تمامی توطئه های دشمنان اسلام را خنثی می کند و پشتیبان مظلومان عالم است.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با رحلت آیت الله ملکوتی، افزود: آیت الله ملکوتی در دوران اختناق عضو مجمع روحانیت و از انقلابیون بود و در سنگر امامت جمعه تبریز با خدمات ارزشمند و هدایت مردم، به ونیژه در اوائل انقلاب در شرایط سخت آذربایجان حافظ انقلاب و آذربایجان بودند.


وی ادامه داد: آیت الله ملکوتی در زمان جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌های جنگ به همراهی و همگامی با رزمندگان، عامل تحکیم جبهه های جنگ می‌شد، وی فقیهی مسلم بودند و در هنگام تشرف به نجف صاحب نظر بوده و در هنگام تشرف امام خمینی(ره) به نجف از نزدیکان ایشان بودند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که آیت الله ملکوتی جزو شورای فقهی امام خمینی(ره) در قم و نجف و از علمای جامع منقول و معقول بود، ادامه داد: مرحوم آیت‌الله ملکوتی شخصی ولایت مدار و انقلابی بود، چنانکه با اجازه مقام معظم رهبری از تبریز به قم هجرت کرد.


امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلام رهبر انقلاب درباره آیت‌الله مجتهدشبستری در دیدار اخیر مردم تبریز با ایشان، گفت: لازم است قدردان علما، در زمان حیا‌شان باشیم، امروز وجود علمایی چون آیت‌الله شبستری آبروی شهرمان هستند، آیت‌الله شبستری شخصیتی کم‌نظیر، انقلابی و ولایت مدار بعد از آیت الله ملکوتی در دو دهه برکات خاصی در مسائل فرهنگی و عمرانی برای استان داشته‌اند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس علما و روحانیت هستند، چنانکه حضور مردم در مراسم سالگرد آیت الله ملکوتی در قم و در مجلس امروز تبریز نشان از ولایت مداری، قدردانی و محبت به علما دارد./854/پ202/ح

ارسال نظرات