۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۷۹۷۴
پژوهشگر علوم اسلامی:

حذف جریان‌های افراطی با اتحاد ملل مختلف ممکن است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم اسلامی با بیان راهکارهای مبارزه با افراطی‌گری ابراز داشت: با شناخت و تبیین این‌گونه عوامل و متحد شدن ملل مختلف می‌توان راهکارهایی را در این زمینه اعمال کرد.
همايش حکومت علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ ابراهیم صالحی حاجی‌آبادی پژوهشگر علوم اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست تخصصی حکومت علوی که امروز صبح در دانشگاه مفید با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار شد با بیان «راهکارهای امام علی(ع) در مبارزه با افراطی‌گری» گفت: بدترین آفت مذهب، بدعتی است که در لباس دین و حقیقت جلوه دادن خود، جوامع دینی را به بیراهه می‌برد و خسارت فراوانی را از خود بر جای می‌گذارد.


وی با پدیده بدعت در دین که از ابتدایی اسلام با آن روبرو هستیم ابراز داشت: دین اسلام از ابتدا با این پدیده شوم مواجه بوده است و خوارج دلیل بارز این نمونه است.


این پژوهشگر علوم اسلامی افراطی‌گری را از جمله مشکلات عمده جهان اسلام دانست و گفت: برای مبارزه و کاستن این جریان افراطی توجه به طرز تفکر این گروه نقش بسیار مهمی دارد به این علت که می‌توان تا اندازه‌ای در صدد جبران و حذف این پدیده شوم در عصر امروزی باشیم.


وی در ادامه به فقر فرهنگی در زمینه افراطی‌گری اشاره کرد و گفت: با شناخت و تبیین این‌گونه عوامل و متحد شدن ملل مختلف می‌توان راهکارهایی را در این زمینه اعمال کرد تا جلوگیری از این پدیده شوم شود.


حاجی آبادی با اشاره به عصر حاضر که گروهای افراطی در منطقه در حال فعالیت هستند ابراز داشت: این گرو‌های افراطی مانند داعش، طالبان و غیره به فعالیت خود در منطقه و جهان ادامه دادند و شیعه، سنی، بودایی و مسیحی در حال حاضر از این طرز تفکر در امان نیستند.


وی به ضرورت ایجاد بستر مناسب برای حضور مبلغان خوش فکر در جهان، اشاره کرد و گفت: این امر مهم باعث ایجاد یک روحیه وحدت و دفع این نوع بدعتها در جهان اسلام است./978/پ202/ف

ارسال نظرات