۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۷۹۹۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی:

مسؤولان با توجه به رهنمودهای رهبری مشکلات کشور ا حل کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی گفت: موضوع همدلی و همزبانی دولت و ملت از حساسیت ویژه ای برخوردار است و اگر مسؤولان به رهنمودهای رهبری در این زمینه توجه کنند، راه گشا و مشکل گشا خواهد بود.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت الاسلام احمد ترابی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین ابعاد مختلف شعار سال 94 پرداخت و گفت: از دید رهبر معظم انقلاب به عنوان کسی که در رأس نظام قرار دارند و تقریبا همه حرکات و مسائل نظام، اعم از کارهای مثبت و مشکلات را رصد کرده و بیشترین و دقیق ترین اطلاعات در اختیار ایشان است، موضوع همدلی و همزبانی دولت و ملت از حساسیت ویژه ای برخوردار است و اگر مسؤولان به رهنمودهای ایشان در این زمینه توجه کنند، راه گشا و مشکل گشا خواهد بود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با این احاطه بر مسائل، احساس کردند که در مقطع کنونی که ما بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم و با وجود تنوع توطئه های دشمن، سلامت و امنیت کشور حفظ شده، و از طرف دیگر دولت و ملت با تحمل فشارهای اقتصادی از پیچ و خم های مهم عبور کرده اند، مهم ترین مسأله وحدت و همدلی جریان های مختلف فکری، سیاسی و فرهنگی برای مسیر هموار تر است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان رضوی اظهار کرد: قطعا مشکلات وجود دارد اما نگاه رهبر معظم انقلاب عبور از میدان های پر پیچ و خم است از این رو امروز که در شرایط کم چالش تر و هموارتری قرار داریم، اگر مشکلی باشد از ناهمدلی های داخلی ماست و نباید نگرانی ها را به ممانعت های خارجی معطوف کرد.

 

حجت‌الاسلام ترابی با تأکید بر مفهوم دو واژه «همدلی» و «همزبانی» خاطرنشان کرد: همزبانی بیشتر قابل مشاهده است اما رهبر معظم انقلاب نه تنها به همزبانی که نزدیکی گفتمان ها و عدم وجود تعارض است، که به درک درونی و باطنی نیز دعوت کرده اند.

 

وی توجه به همه سلایق حاضر در یک جامعه را لازمه ظهور همدلی و همزبانی دانست و تصریح کرد: اگر مردم و به ویژه نخبگان فرهنگی و دانشگاهی جامعه به این اصل برسند که همه کسانی که ایده هایی دارند حق حیات داشته و شرط بقای هر گروه این است که گروه دیگر هم میدانی برای تجربه کردن داشته باشد، همدلی در جامعه به وجود می آید.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی پیرامون وحدت و همدلی در فضای دانشگاهی، اظهار کرد: در دانشگاه نیز مانند سطح جامعه دو نوع تفکر وجود دارد، یکی مذهبی تر و معتقد به تدین حداکثری بوده که بیشتر مدافعان نظام اسلامی در آن می گنجند، و دیگری جریانی که معتقد به اسلام هستند اما گاها تساهل و تسامح را هم تجربه کرده و ممکن است حساسیت هایشان نسبت به ارزش ها خیلی زیاد نباشد که این واقعیت را نمی توان انکار کرد.

 

ترابی تصریح کرد: برای این گروه ها دو راه وجود دارد، یکی تاختن دو گروه به یکدیگر و دیگری این که حدود طیف ها رعایت شود و در عین ابراز ایده، سعی بر جریحه دار کردن عواطف نباشد که اگر این فهم عمومی در سطوح مختلف جامعه به وجود آید، همدلی و همزبانی حاصل می شود./820/ت302/ب4

ارسال نظرات