۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۵۸۰۴۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

استفاده از ظرفیت مادی و معنوی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور در حل مشکلات اقتصادی است، گفت: بسیج سازندگی در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد.
قاسم سليماني، استاندار چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت این استان که با حضور سردار نقدی برگزار شد، با بیان این که امروز نخستین جلسه گفت ‌و گوی بخش خصوصی و دولت با محوریت اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی در استان تشکیل شد، افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور در حل مشکلات اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: مشکلاتی چون اتکا به فروش نفت، واردات بی رویه محصولات خارجی و کم توجهی به محصولات داخلی از جمله معضلات اقتصادی کشور است که باید به آن ها بیشتر توجه شود.

 

سلیمانی با اشاره به اهمیت نقش بسیج در زمینه های گوناگون تصریح کرد: نقش بسیج در ابعاد گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برکسی پوشیده نیست و بسیج سازندگی در ابعاد گوناگون نقش بی بدیل و بی نظیر خود را در طول تاریخ خود بر جای گذاشته است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوران نه تنها رژیم بعثی عراق بلکه 56 کشور با پیشرفته ترین امکانات نظامی با همه قدرت به کشور حمله کردند اما نتوانستند بر کشور چیره شوند؛ چراکه روحیه انقلابی، بسیجی، وحدت، همدلی مردم و رهبری امام راحل سبب شد تا نهال نوپای انقلاب در مقابل این نیروی عظیم پیروز شود.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: نظام شکوهمند اسلامی ایران تاکنون با اتحاد و همدلی توانسته است در مقابل همه ترفندهای شیطانی دشمنان مقاومت کند و اکنون به ثبات بی بدیلی در دنیا رسیده است.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت بسیج سازندگی پس از هشت سال دفاع مقدس گفت: بسیج سازندگی در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد و اکنون رسالت خود را در اقتصاد مقاومتی به عرصه حضور خواهد رساند.

 

سلیمانی با بیان این که چهارمحال و بختیاری توان های گوناگونی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد، افزود: چهارمحال و بختیاری در عرصه های گوناگون صنایع تبدیلی، بسته بندی، گردشگری، نیروهای کوچک آبی و برقی و تولیدات خانگی مزیت های بسیاری دارد.

 

وی در پایان از رییس بسیج سازندگی کشور خواست تا سهم اعتباری امسال استان را از 15میلیارد تومان افزایش دهد تا بتوانیم با ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان حرکت قوی تری در توسعه تولید این استان ایجاد کنیم./9457/پ203/ب2

ارسال نظرات