۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۰۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

شوراها محل باندبازی و جناحی‌کاری نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مردم از منتخبان شورا انتظار خدمت‌گزاری دارند، گفت: نگرش جناحی و سیاسی در شوراها، برخلاف اسلام، قانون و خواسته مردم است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت روز شوراها در تبریز با انتقاد از برخی نگرش‌های باندی در برخی از شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: باندی و جناحی فکر کردن در شوراها، برخلاف اسلام، قانون و خواسته مردم بوده و مسایل سیاسی نباید در شوراها مطرح باشد.

 


وی با تأکید بر این‌که مردم از منتخبان شورا انتظار خدمت‌گزاری و آبادانی شهر و روستای خود را دارند، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به جای باندبازی به امور شهری و مردم رسیدگی و از هرگونه سیاسی نگری و باندبازی دست بردارند.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که شوراهای اسلامی بایستی تنها به فکر خدمت بی منت به مردم و رسیدگی به مشکلات شهری و روستایی باشند، تصریح کرد: اختلاف نظر در شورا امری طبیعی است، اما همان طورکه قانون معین کرده رأی اکثریت در شوراها معیار است و بقیه باید به رای اکثریت تمکین کنند.

 


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که اهمیت شورا و مشورت در اسلام بارها اشاره شده و ائمه اطهار در فرمایشات خود بر امر شورا و مشورت در امور تاکید کرده اند، اظهار داشت: همین فرمایشات باید سرلوحه کاری اعضای شورا قرار گیرد، تا در جهت خدمتگزاری به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند، حرکت شود.

 


آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که تک تک اعضای شورای شهر باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، گفت: تشکیل شورا در قانون اساسی پیش بینی و مطرح شده و هدف اصلی از تشکیل شوراها، عمران و آبادی شهر، رسیدگی به امور مردم و بهبود وضعیت است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعدد پروژه های عمرانی در شهرها خاطرنشان کرد: هرچند این پروژه ها با توجه به نیاز مردم طراحی می شود، اما شهرداری ها و مسؤولان باید در اجرای پروژه های اولویت بندی لازم را داشته باشند تا شاهد طرح های نیمه تمام و نیمه کاره نباشیم.

 


آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: از استانداری و فرمانداران استان می خواهم همدل و همزبان با شوراها، در راستای خدمت صادقانه به مردم گام بردارند.

 


همچنین شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی تبریز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های شورای اسلامی کلانشهر تبریز پرداخت و اظهار داشت: شوراها، از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور هستند و بدون مشارکت مردم، شورا نمی تواند موثر واقع شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات