۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۵۸۰۷۹
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

فرهنگ جامعه باید از مسائل علمی و دینی حوزه غنی شود

خبرگزاری رسا ـ ستاری با بیان این که به وسیله علوم انسانی می توان تجاری سازی انجام داد و فرهنگ کشور را غنی کرد، گفت: فرهنگ جامعه باید از مسائل علمی و دینی حوزه علمیه غنی شود، از همین رو در این سفر دو کمیته با حوزه علمیه در زمینه پژوهش و فناوری و با جامعة المصطفی تفاهم شد تا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شود.
سورنا ستاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور عصر امروز در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: پیرو بازدیدی که هفته گذشته از مراکز علمی قم داشتیم، خوشبختانه در این ایام مبارک توفیق شد تا به خدمت و دیدار مراجع عظام و علما برسیم.

 

وی با بیان این که دیدارهای فوق العاده با مراجع داشتیم، افزود: تأکید مراجع و علما بر گسترش علم و فناوری بوده و ایشان توصیه کردند که صنعت علوم تجاری سازی شود تا اشتغال جوانان و مشغول شدن آنان به امور علمی و فناوری شکل گیرد.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که مسأله اشتغال جوانان به امور علمی و فناوری در این دیدارهای پربرکت به عنوان یک اصل محوری و مهم مطرح شد، ابراز داشت: خوشحالیم که در کلیه دیدارها فضایی بسیار صمیمانه وجود داشت که این مسأله نشان دهنده این است که مسأله علم و فناوری از دیدگاه مراجع اهمیت بسیاری دارد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم در عرصه های گوناگون به ویژه در زمینه علوم انسانی بتوانیم با بطن حوزه علمیه ارتباط بر قرار کنیم، پایگاه علوم انسانی شهر مقدس قم است؛ ما باید روش های پیدا کنیم تا علوم انسانی در زندگی روزمره مردم وارد شود.

 

ستاری با بیان این که به وسیله علوم انسانی می توان تجاری سازی انجام داد و فرهنگ کشور را غنی کرد، ابراز داشت: فرهنگ جامعه باید از مسائل علمی و دینی حوزه علمیه غنی شود، از همین رو در این سفر دو کمیته با حوزه علمیه در زمینه پژوهش و فناوری و با جامعة المصطفی تفاهم شد تا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شود.

 

وی عنوان کرد: عمده فعالیت ها در زمینه علوم مغز و دانش، تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان است که می تواند اشتغال جوانان را تضمین کند، البته فعالیت در این زمینه ها می تواند بازار جهانی را نیز تحت تأثیر قرار دهد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات