۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۸۱۰۳
نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان:

شهید مطهری پرچمدار اسلام ناب بود/ حفظ انقلاب مستلزم قوام و دوام روحیه ایمانی و انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان گفت: علامه شهید مرتضی مطهری همواره پرچمدار اسلام ناب محمدی بود و امروز سال‌ها پس از شهادت این عالم و اندیشمند اسلامی آثار او جوابگوی نیاز فکری انسان‌ها در عرصه‌های مختلف است.
حجت الاسلام سيد مجتبي قادري نشست خبري نمايندگي ولي فقيه در سپاه دامغان نشست خبري نمايندگي ولي فقيه در سپاه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید مجتبی قادری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، این عالم بزرگوار را داری خصایص کم‌نظیر انسانی، علمی و معرفتی دانست و اظهار داشت: هدف بدخواهان نظام اسلامی از به شهادت رساندن ایشان متوقف کردن کشتی انقلاب بود.

 

وی در تشریح دلایل نام‌گذاری ایام شهادت آیت الله مطهری به‌عنوان هفته عقیدتی در سپاه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی از سپاه پاسداران به‌عنوان نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کند یاد کردند، که این مهم در وهله اول نیازمند قوام ودوام و اقتدار سپاه در مسیر حرکت مقدس خود است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه دامغان رسیدن به این هدف در مجموعه سپاه پاسداران را مستلزم حفظ روحیه انقلابی و ایمانی جوانان پرشور آن دانست و افزود: حفظ، رشد و ارتقای ویژگی‌های ایمانی و اعتقادی، عمق بخشی و روشنگری و افزایش بصیرت و آگاهی‌های همه‌جانبه افراد از وظایف مجموعه نمایندگی ولی فقیه و عقیدتی سیاسی سپاه است.

 

حجت الاسلام قادری خاطر‌نشان کرد: مجموعه نمایندگی باید معارف دینی و انقلابی را تعمیق بخشد، حال‌آنکه این تعمیق بخشی به منابع فکری نیاز دارد که دارای خصوصیات خاصی باشد و در وهله نخست پرچم‌دار اسلام ناب و قادر به پاسخ دادن به پرسش‌های انسان در عرصه‌های اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد؛ که اندیشه و آثار استاد مطهری این ویژگی‌ها را دارا است.

 

وی شهادت آیت الله مطهری را حاوی نکته‌ای عجیب دانست و گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب جزء نخستین نفرات لیست ترور منافقین بودند و در 12 اردیبهشت 58 تنها چند‌ماه پس از پیروزی انقلاب ترور شدند، زیرا دشمنان مکتب فکری استاد را پرچمداری اسلام ناب و مقابله با تهاجم نرم و اعتقادی استکبار جهانی می‌دانستند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان در ادامه با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در دامغان با گلباران عصر پنجشنبه قبور مطهر شهدای این شهرستان، تصریح کرد: حضور منسجم و پرشور پاسداران و سربازان این ناحیه در نماز عبادی سیاسی جمعه و دیدار با امام جمعه دامغان در روز یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه دامغان در این هفته است.

 

حجت الاسلام قادری برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از هادیان و مربیان عقیدتی در سپاه و بسیج شهرستان دامغان را برنامه شاخص این هفته برشمرد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی از دو اثر جاذبه و دافعه امام علی(ع) و انسان و سرنوشت، شهید مطهری، دیدار با خانواده معظم شهدا و ارسال پیامکی جملات آموزنده از فرمایشات این اندیشمند انقلابی در سطح گسترده را از دیگر برنامه‌های نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه دامغان در هفته عقیدتی سیاسی عنوان کرد./977/پ203/ب4

ارسال نظرات