۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۲۵۸۱۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

مساجد نماد و شکوه اسلام در جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری به بیان اهمیت بنا و ساخت مسجد در دین اسلام پرداخت و گفت: مساجد نماد و شکوه اسلام در جهان است، بنابراین آیات قرآن کریم و سخنان فراوانی از ائمه اطهار(ع) بر ساخت و بنای مسجد تأکید دارد.
مراسم افتتاح مسجد بزرگ امام حسن عسکري(ع) مراسم افتتاح مسجد بزرگ امام حسن عسکري(ع) مراسم افتتاح مسجد بزرگ امام حسن عسکري(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در مراسم افتتاحییه بنای عظیم مسجد امام عسکری(ع) که شب گذشته برگزار شد، به بیان رابطه میان مسجد و حیات معنوی انسان پرداخت و گفت: خداوند متعال اسباب و شرایط رسیدن انسان را به رشد و کمال معنوی را در این دنیا فراهم ساخته است.

 

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: خداوند برای هدایت انسان‌ها، انبیای الهی و کتاب‌های آسمانی را نازل کرده است، اما خداوند به انسان اختیار داده تا در مسیر رشد و تعالی یا در مسیر گمراهی قدم بردارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: عبادت در درگاه الهی سبب کمال و رشد معنوی انسان است و در میان عبادات نماز از ویژگی خاصی برخودار بوده و این عبادت نردبان ترقی و پیشرف معنوی ما است.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: نمازی که با خشوع قلب انجام شود سبب کمال معنوی است و همچنین نمازی که در مسجد، اول وقت و با جماعت اقامه شود تأثیر بسزایی در پیشرفت معنوی انسان دارد.

 

وی در ادامه سخنانش به اهمیت بنا و ساخت مسجد در دین اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد نماد و شکوه اسلام در جهان است، بنابراین آیات قرآن کریم و سخنان فروانی از ائمه اطهار(ع) بر ساخت و بنای مسجد تأکید دارد.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که هر فردی در دنیا مسجدی را بنا کند، خداوند قصری در بهشت برای او می‌سازد.

 

وی به آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» اشاره کرد و افزود: در این آیه خداوند برای سازندگان مسجد پنچ شرط را قرار داده است که آن‌ها به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، نماز را اقامه و آن را در جامعه ترویج می‌کنند، آن‌ها حقوق شرعی همانند زکات را می‌پردازند و این افراد به جزء خداوند از فردی دیگر ترس و هراس ندارند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور درباه تأسیس مسجد امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: این مسجد به امر و با مال امام حسن عسکری(ع) از سوی وکیل ایشان در قم، احمدبن اسحاق اشعری ساخته شده است، و از زمان تأسیس تا کنون مورد توجه مراجع عظام و علما بوده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: آیات عظام عبدالکریم حائری، مرحوم صدر، میرزای قمی، سید ابوالحسن اصفهانی در این مسجد نماز اقامه می‌کردند، آیات عظام سید تقی خوانساری، مؤسس، اراکی دراین مکان نماز جمعه را اقامه می‌کردند، حضرت آیت الله گلپایگانی در این مسجد معتکف می‌شد، آیت الله میرزا جواد تبریزی هر وعده نماز صبح در این مسجد می‌خواند./998/پ202/ج

ارسال نظرات