۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۵۸۱۰۶
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی مطرح کرد؛

استفاده از معماری ایرانی اسلامی در بنای جدید مسجد امام حسن عسکری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با اشاره به افتتاح شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) پس از 16 سال با مساحت 25 هزار متر مربع، گفت:‌ بنای جدید این مسجد مطابق معماری ایرانی ـ اسلامی طراحی شده و در میان بناهای اسلامی جهان منحصر به فرد است.
مراحل نهايي آماده سازي مسجد بزرگ امام حسن عسکري(ع) مراحل نهايي آماده سازي مسجد بزرگ امام حسن عسکري(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی، فرزند بزرگ مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی، شب گذشته، در مراسم افتتاحیه بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) قم گفت: این مسجد تنها مسجدی است که به امر امام یازدهم در قرن سوم از سوی احمد بن اسحاق اشعری در قم ساخته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی بیان کرد: احمد بن اسحاق اشعری دوران امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع) و امام زمان(ع) را درک کردند و وکیل مخصوص امام حسن عسکری(ع) در شهر قم بودند.

 

وی  ابراز کرد: احمد بن اسحاق اشعری از احترام و جایگاه ویژه ای در نزد امامان برخودار بود به گونه ای که امام حسن عکسری(ع) فرزندشان را به وی نشان داده و می‌فرمایند که امام پس از من ایشان هستند، اگر تو نزد خداوند و حجت­های او گرامی نبودی، فرزندم را به تو نشان نمی‌دادم.  

 

متولی ساخت بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: این مسجد در طول تاریخ مورد توجه مراجع اعظام و علما بوده و در هر دوره‌ای بخشی از آن توسعه یافته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی عنوان کرد: حضرت آیت الله گلپایگانی تمام سعی و تلاش را برای توسعه این مسجد انجام داد و در زمان حیاتش توانست با موقوفات مردم زمین‌ها و ملک‌های اطراف این مسجد را خریداری و وقف مسجد کند.

 

 متولیساخت بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع)  ابراز کرد: بعد از رحلت ایشان امر توسعه مسجد امام حسن عسکری(ع) با مدیریت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیگری شد و در سال 78 مراسم کلنگ زنی ساخت شبستان جدید این مسجد از سوی ایشان انجام گرفت و اکنون بعد از 16 سال این شبستان با مساحت 25 هزار متر مربع افتتاح شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی بیان کرد: بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) مطابق معماری ایرانی ـ اسلامی  طراحی شده و در این شبستان تمام قران کریم با کاشی کاری طراحی شده که در میان بناهای اسلامی جهان منحصر به فرد است.

 

گفتنی است، مراسم افتتاحیه بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) در آستانه میلاد امام علی(ع) با حضور برخی از مراجع تقلید، مسؤولان کشوری و استانی شب گذشته در قم برگزار شد./998/پ202/ی

ارسال نظرات