۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۵۸۱۰۷
پژوهشگر معارف اسلامی:

کسب علوم ‌قرآنی بر همه علوم اولویت دارد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر معارف اسلامی، گفت: اگر انسان در زندگی خود علوم دیگر را نسبت به قرآن در اولویت قرار دهد به قرآن خیانت کرده و گناهکار است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی نویسنده و پژوهشگر معارف اسلامی، شامگاه پنج‌شنبه در ادامه سلسله جلسات خانواده آسمانی (بحث پیرامون مقام و جایگاه اهل‌بیت(ع) که در حسینه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: فرزندان خود را با خصلت محبت به اهل‌بیت(ع) و توجه به قرآن تربیت کنید.

 

وی با اشاره به مفهوم خصلت افزود: خصلت یعنی چیزی که در ذات با روح و روان انسان آمیخته شده باشد ما باید ویژگی‌های خوب را در فرزندان خود به اشتراک بگذاریم تا در برابر نسل خویش روسفید باشیم.

 

این نویسنده با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر(ص)، عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: طی سه دوره هفت‌ساله فرزندان خود را مراقبت کنید بعد آنها را رها کنید، انسان همیشه باید به فکر نسل‌های آینده خود باشد تا بتواند نسلی قوی، با اراده و عزم محکم داشته باشد.

 

این پژوهشگر در ادامه اظهار کرد: ما باید از کودکی فرزندان خود را با قرآن مانوس کنیم و در این زمینه باید مراقبت‌ها پیش از تولد، بعد تولد و حتی دوره بارداری انجام شود.

 

شجاعی افزود: دوران بارداری، شیردهی و مقداری بعد از آن عبادت و حضور در فضاهای عبادی، با وضو شیردادن، فکرهای مثبت، صلوات، قرائت قرآن در عاقبت‌بخیری فرزندان بسیار تاثیرگذار است.

 

این نویسنده با اشاره به قرائت قرآن بیان داشت: هر مسلمان باید در روز حداقل 50 آیه قرآن بخواند و برای قرآن وقت بگذارد، پیامبر(ص) می‌فرمایند: برتری قرآن نسبت به کتاب‌های دیگر چون برتری خدا بر همه چیز است قرآن بزرگترین تجلی حق تعالی است.

 

استاد حوزه، در ادامه ابراز کرد: قرآن سبب می‌شود که علم الهی در سینه انسان قرار گیرد اگر در زندگی مطالعه سایر علوم به مطالعه قرآن ضرر می‌رساند باید آنها را حذف کنیم زیرا علوم دیگر نسبت به قرآن اولویت ندارد.

 

وی افزود: اگر انسان در زندگی خود علوم دیگر را نسبت به قرآن در اولویت قرار دهد به قرآن خیانت کرده و گناهکار است.

 

این پژوهشگر معارف اسلامی، با اشاره به احترام به اهل‌بیت(ع) و ذریه پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: من در روز قیامت کسانی را که به اهل‌بیت(ع) و ذریه من احترام گذاشتند شفاعت خواهم کرد، هر چه احترام و ادب انسان نسبت به اهل‌بیت(ع) بالا رود درجه او در آسمان بالاتر خواهد رفت.

 

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: احترام به اهل‌بیت(ع) باید در میان ما یک فرهنگ باشد این فرهنگ به میزانی برای خداوند با ارزش است که حتی شخص کافری که به اهل‌بیت(ع) احترام گذارد خداوند توفیق بازگشت و توبه به او می‌دهد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات