۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۱۰۹
جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

امروز به ترویج ادبیات مقاومت و جهاد بیش از گذشته احتیاج داریم

خبرگزاری رسا ـ سردار سلامی گفت: ما امروز به ترویج ادبیات مقاومت و جهاد بیش از گذشته احتیاج داریم و این واقعه مهم باید با زبان به عنوان حقیقت جاری مخابره شود.
سردار حسين سلامي حسين سلامي جانشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب آن 23 نفر گفت: قدرت های امروزی که قدرت های بزرگ تاریخ هستند سال ها است تلاش کردند ایران اسلامی را نابود کنند اما ما همچنان ایستاده ایم و رمز و راز این شکوه چیست؟ اسرار این استقامت، ماندن، جاودانه شدن و پویش این حرکت در عظمت روح آن 23 نفر نمود دارد.
 
وی ادامه داد: هر ملتی پایه های اساسی شخصیت و هویت خود را از شخصیت های بزرگ و انسان های جاودانه و از واقع های بزرگ می گیرد تاریخ سازنده هویت و شخصیت ملت ها است؛ انسان هایی وجود دارند که جلو تر از زمان و منسبط تر مکان هستند و همیشه جاودانه هستند و غبار زمان آن ها را محو نمی کند؛ شاکله ملت ها را می سازند و به آن ها حیات و شکوه می دهند.
 
سلامی اظهار داشت: عاشورا از این گونه حرکت های تاریخ ساز است؛ و با این مواجهیم که عاشورا به شیعیان حیات متفاوتی می دهد و امتیازی برای او می سازد؛ دفاع مقدس نمی از دریای خروشان عاشورا ایستادگی های آن است.
 
وی ادامه داد: تجلی نور ولایت در دل ها است که این چنین استحکام در اراده و تصمیم ملت ایران می سازد که 23 نوجوانان در مقابل شکوه ظاهری حاکم بزرگ عرب می ایستند و کرنش نمی کنند و سنبل شیطانی قدرت را می شکنند.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت ایمان به مفهوم داشتن انسان هایی است که به عنوان الگو می توانند معرفی شوند؛ چشمه های جوشانی از تعصب، غیرت، ایمان و شجاعت و گذشت قلمداد شوند. داستان آن 23 نفر در این کتاب با آن ادبیات دلنشین آمده است به نوعی که احساسات رهبر عظیم الشأن را بر می انگیزد و مردم کرمان یکی از زیبا ترین القاب را می گیرند.
 
وی ادامه داد: داستان این 23 نوجوان داستان همه ملت ایران است؛ داستان آن چیزی است که سبب ایستادگی در مقابل با آن قدرت های بزرگ شد و تا هزاران کیلومتر آن طرف تر آوازه ایستادگی آن ها رفته است.
 
سردار سلامی تأکید کرد: امروز به برکت نور هدایت ولی فقیه در عرصه علم و فناوری پیش می‌رویم، سینه فضا را می‌شکافیم، ماهواره در فضا می‌فرستیم و در دانش هسته‌ای در تراز قدرت‌های پیشرفته می‌رسیم، به گونه‌ای می‌شود که جهان قدرتمند بسیج می‌شود تا ما را از رسیدن به این شاخصه بزرگی محروم کند و باز ما می‌ایستیم؛ داشتن یک رهبر بزرگ به مفهوم قد کشیدن یک ملت در تراز آن رهبر است.
 
وی در پایان گفت: امروز خاص ملت ایران است که حماسه آفریده است و تنها ملتی هستیم که الگوی رفتار قدرت های بزرگ را مطابق با خواسته های خود تنظیم می کنیم و وادارشان کردیم که دیپلماسی ارعاب و زور را کنار بگزارند؛ و گزینه های روی میزشان را به فراموشی بسپارند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما امروز به ترویج ادبیات مقاومت و جهاد بیش از گذشته احتیاج داریم جنگ نهری جاری است؛ این واقعه مهم باید با زبان به عنوان حقیقت جاری مخابره شود و از تمام کسانی که می توانند با قلم تلاش کنند تقدیر می کنیم./9704/پ203/ب4
ارسال نظرات